۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۳۷۸۶۱

گردهمایی مسلمانان ناتینگهام برای مقابله با افراط‌گرای

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان شهر ناتینگهام انگلیس دیروز، ۶ دی‌ماه، گردهم آمدند تا موضع متحدی را برای مقابله با افراط‌گرایی اتخاذ کنند.
انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان شهر ناتینگهام انگلیس دیروز، 6 دی‌ماه، گردهم آمدند تا موضع متحدی را برای مقابله با افراط‌گرایی اتخاذ کنند. 


 این گردهمایی با هدف اعتراض و ابراز نگرانی نسبت به اقدامات گروه‌های افراط‌گرا و تأثیرات آن‌ها بر جوانان مسلمان برگزار شد.

وحید زمان، مسلمان 28 ساله اهل ناتینگهام می‌گوید: گروه‌هایی مانند داعش سبب بدنام شدن مسلمانان می‌شوند و بر زندگی مسلمانان مخلص و متعهد تأثیر می‌گذارند.

وی افزود: همچنین جوانان مسلمانی که درک درستی ندارند نیز ممکن است جذب گروه‌های اینچنینی شوند و ما می‌خواهیم آنان را از طرز فکر افراط‌گرایانه باز داریم.

در این گردهمایی، تصورات نادرست شکل گرفته مبنی بر حمایت مسلمانان از دیدگاه‌های افراط‌گرایانه تروریستی، نیز مورد بررسی قرار گرفت.

ارم ناظر، بانوی 33 ساله مسلمان اهل ناتینگهام گفت: من عواقب افراط‌گرایی‌ها را تجربه کرده و در خیابان مورد اهانت قرار گرفته‌ام. این همایش با هدف شناسایی گروه‌های افراط‌گرا و دوری جستن از آن‌ها برگزار شده است.

وی افزود: داعش متشکل از عده‌ای بیمار روانی است که من نمی‌دانم چگونه خود را مسلمان می‌نامند. آن‌ها هیچ وجه تشابهی با مسلمانان ندارند؛ احساسات منفی زیادی در مورد مسلمانان وجود داشت و این هم به آن اضافه شده است.

به گفته حسنین یعقوب، رئیس مرکز اسلامی «لنتون» ناتینگهام،  شرایط بسیار گمراه‌کننده است زیرا تصورات نادرست زیادی در مورد اسلام وجود دارد و جوانان ممکن است بر اثر این تصورات نادرست گمراه شوند، بنابراین لازم است که همه مسلمانان علیه گروه‌های افراط‌گرایی بایستند./982/د102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات