۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۳۸۰۹۷

برنامه یونسکو برای بزرگداشت مقام ابن هیثم

خبرگزاری رسا ـ سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) از آغاز رسمی برنامه گرامیداشت مقام ابن هیثم، دانشمند بزرگ اسلامی، از روز 19 ژانویه میلادی در مقر اصلی این سازمان در پاریس خبر داد.
برنامه يونسکو براي بزرگداشت مقام ابن هيثم
 
به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) از آغاز رسمی برنامه گرامیداشت مقام ابن هیثم، دانشمند بزرگ اسلامی، از روز 19 ژانویه میلادی در مقر اصلی این سازمان در پاریس خبر داد.  
 
سازمان یونسکو در بیانیه ای مطبوعاتی با بیان این که سال 2015 میلادی از سوی این سازمان "سال نور و تکنولوژی های مبتنی بر نور" نام گرفته اعلام کرد که بزرگداشت مقام ابن هیثم، دانشمند بزرگ اسلامی که در زمینه نور تحقیقات گسترده ای صورت داده در همین ارتباط صورت و تحت عنوان "جهان ابن هیثم" صورت می گیرد.
 
برنامه "جهان ابن هیثم" شامل مجموعه ای از نمایشگاه، کارگاه و اجرای برنامه زنده بوده و نشان دهنده فعالیت ها و زندگی این دانشمند بزرگ اسلامی در عصر طلایی تمدن اسلامی و مقارن با قرون وسطی در غرب می باشد که به درستی "پدر نورشناسی مدرن" نام گرفته است.
 
ایرینا بوکووا، دبیرکل یونسکو با بیان این که از برگزاری بزرگداشت مقام ابن هیثم در این سازمان خوشحال است وی را دانشمند و انسان گرایی بزرگ در هزار سال پیش خواند./990/ب903/ک
ارسال نظرات