۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۳۸۳۱۹

نشریه انگلیسی‌زبان «محجوبه» با محوریت زنان مسلمان منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ بنیاد اندیشه اسلامی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شماره ۳۱۱ نشریه «محجوبه» را با محوریت زنان به خصوص زنان مسلمان، در قطع رحلی و به زبان انگلیسی، برای اصحاب فرهنگ در داخل و خارج از کشور عرضه کرد.
نشريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشریه انگلیسی‌زبان «محجوبه» با محوریت زنان مسلمان منتشر شد.

 

این مجله با بهره‌گیری از نویسندگان بین‌المللی و صاحب سبک با هدف شناساندن هویت زن مسلمان، معرفی جایگاه واقعی زنان مسلمان در آموزه‌های دینی، معرفی فرهنگ‌های مختلف، تلاش برای همگرایی فکری بین زنان مسلمان کشورهای مختلف می‌کوشد تا مجالی مناسب برای اهل فرهنگ، اندیشه و پژوهش فراهم سازد.


در این نشریه، «هویت واقعی زن» عنوان مقاله‌ای است درباره زنان که از منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی به نقش زن در جهت حمایت و تحکیم خانواده پرداخته است.


مقاله «نقش گفت‌وگوی دینی در تقابل با چالش‌های مدنی» با تأکید بر گفت‌وگو و تعامل میان مذاهب و گروه‌های مختلف اسلامی، چگونگی رفع چالش‌های جامعه اسلامی و مقابله با دشمنان را تبیین می‌کند.


مقاله «پشت هر موفقیت بزرگ» به قلم خانم سولماز شگفتی، به بررسی این مثل معروف که «پشت هر مرد موفقی، زن قدرتمندی قرار دارد» از منظر معارف و احادیث اسلامی نگاه می‌کند.


مطلب بعدی که به کوشش مرتضی افردیان، تهیه شده به دستاوردهای زنان ایرانی در حوزه اجتماعی و به ویژه در مسابقات آسیایی اینچئون کره پرداخته و زنان را طلایه‌داران مدال‌آور کاروان ورزشی ایران در این دوره از بازی‌ها معرفی می‌کند.


در گزارش بعدی، نشریه محجوبه به واکاوی نقشه‌های داعش درباره زنان پرداخته و گوشه‌ای از جنایت‌های این گروهک منحرفه را بیان کرده است.


ارسلان زیبایی، در مقاله‌ای تحت عنوان «با کودکان مهربان باشیم» درباره توصیه‌ها و آموزه‌های ائمه اطهار(ع) درباره رفتار با کودکان بحث می‌کند.


نوشته‌ای خواندنی است از دکتر فربد فریبایی در خصوص انگیزه‌های غیبت کردن؛ همچنین شیوا میرحسنی، در قالب مقاله‌ای با عنوان «شعار مقدس» به اهمیت بالای حفظ وحدت و سفارشات پیامبر مکرم اسلام(ص) در این خصوص بحث می‌کند./982/د102/ک

 

ارسال نظرات