۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۳۸۶۲۴

گزارش وزارت کشور عربستان از فعالیت‌های تروریستی سال 2014

خبرگزاری رساـ وزارت کشور عربستان سعودی در گزارشی به شرح عملیات‌های تروریستی سال میلادی گذشته پرداخت و عامل اصلی بیشتر این فعالیت‌های تروریستی را داعش دانست.
امنيت عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه العربیه در گزارشی آمار وزارت داخلی عربستان سعودی را در رابطه با عملیات‌های تروریستی در سال 2014 میلادی اعلام کرد.

 

دراین گزارش آمده که در سال گذشته سه عملیات تروریستی در این کشور رخ داده است که در پی آن 4075 نفر بازداشت شده و مقادیر زیادی از انواع سلاح ضبط شده است. 393 نفر نیز به دلیل افراط گرایی دستگیر شدند.

 

العربیه در این گزارش آورده است: یکی از این عملیات‌ها مربوط به گروه تروریستی القاعده بود که در مرز عربستان و یمن انجام شد و در آن 4 نفر از نیروهای امنیتی عربستان  و 5 نفر از تروریست‌های القاعده کشته شدند.


عملیات تروریستی دیگری مربوط به گروه تروریستی داعش در روستای دالوه در استان الاحساء رخ داد که به شهادت 7 تن از شیعیان آن منطقه انجامید.البته چند عملیات‌ نافرجام دیگر نیز به دست نیروهای داعش در خاک این کشور در حال انجام بود که توسط نیروهای امنیتی از آنها جلوگیری شد.

 

عملیات دیگری نیز با خمله به یک مسافر دانمارکی در ریاض به وقوع پیوست که به گزارش رسانه‌های سعودی تروریست‌های داعش در آن دست داشتند./1321/ب903/ک

ارسال نظرات