۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۳۹۰۸۵
امام جمعه مرکز اسلامی هامبورگ:

داعش حقیقت قرآن و دین را هدف قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مرکز اسلامی هامبورگ در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته این مرکز تأکید کرد: طالبان و داعش با اعمال وقیحانه خود، اصل دین و حقیقت قرآن و انسانیت را نشانه گرفته‌اند و با این‌گونه رفتارها می‌خواهند به اسلام و قرآن ضربه بزنند.
نماز جمعه

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله رمضانی، امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ با محکومیت حرکت‌های افراطی که به نام اسلام صورت می‌گیرد، تأکید کرد: علت بسیاری از چالش‌ها و افراطی‌گری‌های جامعه بشری امروز، جهل و نادانی و دوری از اخلاق است. اگر در جامعه اخلاق نباشد، چیزی جز ظلم و ستم نخواهد بود. برای اینکه حقوق بشر پایمال نشود، جامعه باید به اخلاق و قانون ملتزم باشد.


وی افزود: امروزه علمای دانشگاه الازهر به این نتیجه رسیده‌اند که ما باید یک انقلاب فکری ایجاد کنیم؛ زیرا اگر این انقلاب فکری ایجاد نشود، عده‌ای نظیر طالبان و داعش به نام اسلام دست به هر نوع خشونت و کشتار مردم بی‌گناه و زنان و کودکان می‌زنند.

رمضانی تصریح کرد: این گروه‌ها با این اعمال وقیحانه اصل دین و حقیقت قرآن و انسانیت را نشانه گرفته‌اند و بویی از مهر، محبت، لطف و رأفتی که در آموزه‌های اسلام است، نبرده و با این‌گونه رفتارها می‌خواهند به اسلام و قرآن ضربه بزنند.


امام جمعه مرکز اسلامی هامبورگ تأکید کرد: ما باید بکوشیم اسلامی اخلاقی و رحمانی و توأم با عدالت و عقلانیت را به جامعه بشری معرفی کنیم؛ چراکه اسلام غیر از رحمانیت، عدالت و عقلانیت چیز دیگری نیست.


رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه در بخش دیگری از خطبه‌های جمعه با اشاره به تظاهرات‌هایی که علیه اسلام در برخی شهرهای آلمان صورت گرفته است، خطاب به سیاست‌مداران اظهار کرد: این صحیح نیست که برخی احزاب سیاسی آتش بیار معرکه شوند و به طور غیرمستقیم از گروه‌های افراطی مخالف اسلام حمایت کنند. البته دولت آلمان این نوع تظاهرات‌ها را که با کینه و نفرت و پیش داوری غیرموجه همراه است، محکوم کرده و از مردم خواسته‌ که در آن شرکت نکنند.

وی یادآور شد: در گذشته نیز مسئولان رده بالای دولت آلمان به صورت مکرر مسلمانان را شهروند آلمانی و اسلام را جزو کشور آلمان دانسته‌اند.


آیت‌الله رمضانی گفت: ما به طور قطع اعلام می‌کنیم که هر جا مسلمان و اسلام به معنای واقعی باشد، آنجا امنیت و آرامش حکم‌فرما خواهد بود؛ چراکه اسلام با «بسم الله الرحمن الرحیم» و «لااله الاالله» شروع می‌شود. پیامبر(ص) نیز بارها فرموده‌اند: « قولوا لااله الاالله تفلحوا و تنجحوا: ای مردم! بگویید «لا إله إلا الله» تا رستگار شوید.» به طور قطع اگر نام و یاد خدا در زندگی انسان باشد و آدمیان با این باور زندگی کنند، هیچ ظلم و ستمی به بشریت نخواهد شد.


وی یادآور شد: ما با کسانی که با نام دین خشونت را ترویج می‌کنند، مقابله می‌کنیم؛ حتی در برخی از جلسات دیالوگ که در آن علمای ادیان ابراهیمی حضور داشته‌اند، همه بر این نکته تأکید دارند که به هیچ عنوان نباید اجازه داد در جوامع بشری جنگ و خونریزی صورت گیرد؛ زیرا انسان امانت الهی در روی زمین است و باید از هر جهت کرامت وی حفظ شود. ‌


مدیر مرکز اسلامی هامبورگ بیان کرد: این افراط‌‌گری‌ها باعث شده است که برخی در سوئد به مسجدی حمله و عده‌ای را زخمی کنند. ما هر نوع حمله‌ای به کلیسا، کنیسه، مسجد و اماکن مذهبی را محکوم می کنیم و با ایجاد هر نوع رعب و وحشتی مخالفیم.


آیت‌الله رمضانی در پایان گفت: در آموزه‌های تمام ادیان ابراهیمی از رحمت، رأفت، عشق به خدا و بشریت و صلح و دوستی سخن به میان آمده است و همه پیامبران تلاش کرده‌اند امنیت به معنای جامع و فراگیر در حیات بشر حاکم شود، وظیفه عالمان دینی و اندیشمندان الهی این است که گوهر و جوهر واقعی دین و انسان را به درستی تبیین و تفسیر کنند تا انسان‌ها در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند. /982/د102/ک

 

ارسال نظرات