۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۳۹۵۲۴

برگزاری جشن میلاد پیامبر اسلام در اوگاندا

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان ساکن در کشورهای آفریقایی اوگاندا سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) را جشن گرفتند.
جشن ميلاد پيامبر اسلام (ص) در اوگاندا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان ساکن در کشور آفریقایی اوگاندا سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) را جشن گرفته و خواستار اتحاد میان مسلمانان جهان شدند.
 
شیخ زبیر کایونگو، مفتی اعظم اوگاندا در این ارتباط به خبرگزاری آناتولی گفت: تنها زمانی می توانیم اسلام را بیشتر بفهمیم که اتحاد بیشتری با یکدیگر داشته باشیم.
 
مفتی اعظم اوگاندا خاطرنشان کرد: اگر ما به تبلیغ کشتن، خشونت و غارت اموال دیگران بپردازیم اسلام چگونه می تواند در این کشور رشد پیدا کند؟
 
مسلمانان اوگاندا در حالی به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص) مراسم جشن برگزار کردند که در انتظار نتایج تحقیقات پلیس در مورد کشته شدن پنج تن از علمای مسلمان این کشور در ماه دسامبر گذشته هستند.
 
به گفته پلیس، این پنج عالم مسلمان به وسیله اعضای "نیروهای دموکراتیک متحد"، یک گروه افراط گرای اوگاندایی که در کنگو مستقر است، کشته شدند؛ ظاهرا علمای کشته شده از پیوستن به این گروه افراطی خودداری کرده بودند.
 
قاسم نکیبینگه کاکونگولو، رییس افتخاری انجمن مسلمانان اوگاندا و شیخ شعبان رمضان موباجی، از علمای اوگاندا نیز در سخنانی خواستار اتحاد میان مسلمانان شدند.
 
از سوی دیگر، مسلمانان اتیوپی نیز با برگزاری جشن در مجسد اعظم "انوار" که بزرگترین و قدیمی ترین مسجد شهر آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی محسوب می شود و سایر مساجد این کشور میلاد پیامبر اسلام (ص) را جشن گرفتند.
 
در مراسم جشنی که در مسجد اعظم شهر آدیس آبابا برگزار شد هزاران نفر از مسلمانان اتیوپی به همراه مقاماتی از شورای اسلامی اتیوپی، شورای اسلامی آدیس آبابا و سایر نهادهای اسلامی حضور داشتند./990/ ب902/ک
 
ارسال نظرات