۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۳۹۷۸۰

برگزاری جشن ولادت پیامبر اکرم در تانزانیا

خبرگزاری رسا ـ به همت شورای عالی مسلمانان تانزانیا جشن ولادت پیامبر اکرم (ص) در شهر دارالسلام این کشور برگزار شد.
برگزاري جشن مولودالنبي(ص)در تانزانيا

به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه فرارسیدن ولادت پیامبر اکرم(ص)، جشن مولودالنبی(ص)  به همت شورای عالی مسلمانان تانزانیا در میدان بزرگ نازی مواجای شهر دارالسلام برگزار شد. در این مراسم، شخصیت‌های فرهنگی، علما و همچنین مرتضی صبوری، رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا حضور داشتند.

 

در ابتدا، شیخ‌ الهادی، شیخ بزرگ دارالسلام پیرامون نقش اسلام در زندگی بشری و رسالت پیامبر(ص) در باب تعالی و رشد بشر به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

وی با اشاره به خصوصیات پیامبر(ص)، رفتار ایشان را الگویی والا برای مسلمانان برشمرد و وجود افراط‌گرایی و خشونت در برخی کشورهای به نام اسلام را محکوم کرد و خواستار اتحّاد مسلمانان شد.

 

شیخ الهادی افزود: حضور علما شیعه اثنا عشری و سایر فرق مذهبی در جشن مولودالنبی(ص) شهر دارالسلام نشانه اُنس و اُلفت و برادری مسلمانان در تانزانیا است که باید سعی بر حفظ و تقویت آن داشت.

 

در ادامه، دبیرکل حزب حاکم در باب اوصاف و ویژگی‌های پیامبر(ص) و لزوم تبعیت از ایشان برای دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی و همچنین پرهیز از اختلاف و تفرقه نکاتی را بیان کرد و سپس، گروه تواشیح به اجرای برنامه در وصف پیامبر(ص) پرداختند./994/ب102/د

ارسال نظرات