۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۴۰۷۴۱

اثر جدیدی در حوزه دفاع مقدس منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «یاد و خاطره‌ها از هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های علمی» اثر جدید حجت الاسلام صبری، از اساتید حوزه و دانشگاه تبریز است که به تازگی منتشر شد.
حجت الاسلام حميد صبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کتاب یاد و خاطره‌ها از هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های علمی در 700 صفحه در قطع وزیری مشتمل بر 9 فصل است که فصل اول آن به آغاز تجاوز عراق به ایران اختصاص یافته و نگاهی به زندگینامه و وصیت‌نامه شهیدان شهرداری تبریز دارد.

 


فصل دوم مروری بر عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس داشته و نخستین عملیات که عملیات فرماندهی کل قوا - خمینی روح خدا نام داشت تا آخرین عملیات با نام مرصاد به اختصار به وضعیت عملیات و موفقیت رزمندگان اسلام پرداخته است.

 


بنابر این گزارش، یاد یاران، سخن دل، کتاب‌شناسی خاطرات یک سال دفاع مقدس، خاطره‌ها، در عرصه جهاد علمی، پایان جنگ و دفاع جانانه و ضمائم  فصل‌های بعدی این کتاب است، همچنین در بخشی از این کتاب خاطرات و سخنرانی‌های مؤلف در جبهه‌های دفاع مقدس مورد اشاره قرار گرفته است.

 


همچنین در کتاب «یاد و خاطره‌ها از هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های علمی» زندگی‌نامه سرداران شهید بزرگ اسلام مانند شهید باکری‌ها، شهید تجلایی، شهید یاغچیان و  شهید شفیع‌زاده همراه با خاطراتی از آنان منتشر شده است.

 


گفتنی است، حجت الاسلام صبری بیش از اثر چاپ شده دارد که از آن جمله می‌توان به معراج، روابط عمومی، روابط عمومی در کهکشان نوری، انفجار اطلاعات، جزیره تنهایی، روابط عمومی مدرن، یاس بنفش، کارآفرینی در هزار سوم، مبانی ارتباط انسانی، ترنم مضرب، نوآوری خلاقیت، روش علمی مقاله‌نویسی و راز موفقیت اشاره کرد.

 


این نویسنده، محقق و استاد حوزه و دانشگاه در حوزه آذربایجان‌شناسی نیز فعالیت داشته و تاکنون از وی مجموعه سه جلدی تبریز ما، صخره‌نشینان کندوان، آذرشهر و تسوج سرزمین زیبایی‌ها منتشر شده است، وی متولد 1335 آذرشهر بوده و تحصیلات عالی علمی حوزه و دانشگاه در رشته ارتباطات و روابط عمومی دارد.

 


وی در سال 1384 در سومین دوره جشنواره ممتازین، مبتکران، مخترعان و نوآوران دانشجوی بسیجی سراسر کشور عنوان رتبه ممتاز علمی کشور و همچنین مقام اول پروژه در مقطع کارشناسی ارشد کشور را به خود اختصاص داده و در حال حاضر عضو پیوسته انجمن بین‌المللی ایرانشناسی بوده و مشغول تدوین تاریخ 500 ساله آذربایجان است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات