۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۴۰۷۴۷

چهارمین سمینار «پیامبر رحمت منادی وحدت» در افغانستان برگزار شد

خبرگزاری رسا، چهارمین سمینار علمی «پیامبر رحمت، منادی وحدت» با عنوان «مدیریت و رهبری در سنت و سیره نبوی» در حوزه علمیه صادقیه هرات برگزار شد.
سمينار پيامبر رحمت منادي وحدت

به گزارش خبرگزاری رسا، چهارمین سمینار علمی پیامبر رحمت، منادی وحدت با عنوان مدیریت و رهبری در سنت و سیره نبوی با حضور حجت‌الاسلام جبرئیلی، مسؤول اجرایی حوزه علمیه صادقیه؛ جامی، سرپرست ولایت هرات؛ داوود مرادیان، رییس مؤسسه مطالعات استراتژیک افغانستان؛ حجت‌الاسلام علوی‌نژاد، کارشناس دینی در مشهد؛ میرزایی، وابسته فرهنگی ایران در هرات و همچنین علمای اهل سنت و شیعه در حوزه علمیه صادقیه هرات برگزار شد.


این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله‌ مجید آغاز شد، سپس مسؤول اجرایی حوزه علمیه صادقیه با تأکید بر ضرورت وحدت میان مسلمانان، گفت: دنیای امروز با مشکلات زیادی روبرو است که بخش عمده آن به رهبری‌هایی که خود را مبتنی بر مکتبی بودن و آموزه‌های دینی می‌دانند، برمی‌گردد.


وی ادامه داد: امروزه شاهد جریاناتی هستیم که با اهداف سیاسی و منطقه‌ای، وحدت مسلمانان را هدف قرار داده است.


حجت‌الاسلام جبرئیلی افزود: هیچ مکتبی این افتخارات را ندارد و هیچ آئینی به اندازه اسلام پیروان خود را به وحدت، برابری و برادری دعوت نکرده و امروزه تمامی کفر و نفاق در مقابل اسلام قرار گرفته است.


وی با تأکید بر بهره‌گیری از سیر و سلوک پیامبر(ص)، اظهار کرد: هم‌اکنون بزرگترین چالش در این میان مدیریت و رهبری در سنت سیره نبوی است؛ از این رو باید به تحلیل بنیادی و اساسی رجوع کنیم.


توجه به حفظ اصول و ارزش‌ها در جامعه اسلامی


سپس، رییس مؤسسه مطالعات استراتژیک افغانستان، گفت: حوزه علمیه صادقیه یکی از قدیمی‌ترین مدارس افغانستان است که به منظور ارائه مباحث کاربردی در زمینه الگوهای اخلاقی پیامبر(ص) سمینار پیامبر رحمت، منادی وحدت  را برگزار کرده است.


وی ادامه داد: برای چالش‌های موجود در جهان باید از مدل و الگو حکومت اسلامی که پیامبر اکرم(ص) در مدینه با اولین پیمان‌نامه که اولین قانون اساسی حهان اسلام بود، نشان داد که چگونه می‌توان با حفظ اصول و ارزش‌ها و تحمل عقاید دیگران در یک جامعه اسلامی همه انسان‌ها اعم از زن، مرد، مسیحی و یهودی بتوانند در کمال صلح و امنیت در کنار هم زندگی کنند.


گفتنی است این مراسم با ارائه مطالبی پیرامون وحدت و جایگاه مدیریت در اسلام به پایان رسید؛ همچنین مقرر شد تا مشروح سخنرانی‌های این سمینار در ویژه‌نامه هفته وحدت منتشر شود./994/ب102/د

ارسال نظرات