۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۴۱۶۳۸
دبیر همایش کتاب سال حوزه مطرح کرد؛

فقه حکومتی حلقه مفقوده شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش کتاب سال حوزه علمیه با توجه به اهمیت موضوع فقه حکومتی، گفت: آثار ارسالی در موضوع فقه حکومتی بسیار کم بود، به همین دلیل نتوانستیم کمیته‌ای تخصصی برای آن تشکیل دهیم.
حجت الاسلام مهدي حقي
حجت‌الاسلام مهدی حقی، دبیر همایش کتاب سال حوزه، در گفت و گو  با خبر نگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که امسال آثار ارسالی به دبیرخانه افزایش کیفی مناسبی را داشته است، گفت: با توجه به این‌که آثار ارسالی در موضوع فقه حکومتی بسیار کم بوده است نتوانستیم کمیته‌ای تخصصی برای آن تشکیل دهیم.
 
دبیر همایش کتاب سال حوزه با بیان این که نگاه آینده پژوهانه یکی از معیارهای مهم کمیته های تخصصی ارزیابی در انتخاب آثار برگزیده بود، اظهار کرد: از مجموع آثار ارسالی 70 درصد به همایش راه پیدا نکرده‌اند و  این بدان معنا نیست که این آثار از نظر علمی سطح پایینی دارند بلکه در حوزه نیاز سنجی شده نبودند.
 
وی افزود: از بین آثار ارسالی به این دبیرخانه 8/7 درصد، در حوزه علوم انسانی بین‌رشته‌ای بوده است و این نشان از ضعف شدید آثار بین‌رشته‌ای بوده که در همایش نیز خیلی محدود است.
 
حجت‌الاسلام حقی با بیان این‌که انتخاب و تجلیل از آیت‌الله مکارم شیرازی نیز بر مدار میزان تألیفات علمی ایشان است، گفت: ایشان بیش از 200 اثر علمی داشته که برخی به ده‌ها زبان زنده دنیا ترجمه‌شده‌اند.
 
دبیر همایش کتاب سال حوزه با بیان این‌که ما برای استفاده پژوهشگران از این آثار تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم، گفت: این آثار در اولویت اول برای استفاده پژوهشگران به کتابخانه مسجد اعظم و مدرسه فیضیه قم ارسال می‌شود تا مورد استفاده پژوهشگران قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که از بین آثار ارسالی به دبیرخانه 29 اثر مربوط به بانوان بوده است که یکی از برگزیدگان رتبه اول از بانوان شرکت‌کننده است./837/ت302/ف
ارسال نظرات