۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۴۱۶۸۵

تجمع ضد توهین به پیامبر رحمت مسلمانان روسیه

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان روسیه در گروزنی مرکز جمهوری فدرال چچن علیه توهین به پیامبر اسلام در فرانسه تجمع و تظاهرات کردند.
روسيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران شهروند روس در گروزنی مرکز جمهوری چچن که بزرگترین مسجد اروپا را میزبانی می کند به خیابان ها آمدند و با در دست داشتن پلاکارد های که روی آنها نوشته شده بود " نه به کاریکاتور پیامبر اسلام " و " اسلام دین خوبی ها و خلاقیت است "‌ اعتراض خود را نسبت به اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در انتشار کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام اعلام کردند.

 

این اجتماع بزرگ علیه توهین به مقدسات در حالی صورت می گیرد که روسیه در حدود بیست میلیون مسلمان دارد که در بخش های شمالی قفقاز زندگی می کنند . اجتماع امروز در گروزنی به دعوت جنبش اجتماعی " من محمد را دوست دارم " صورت گرفت که آمار ها نشان می دهد در حدود یک میلیون نفر از آن حمایت می کنند.

 

رمضان قادروف، رییس جمهور چچن که از شهروندان برای شرکت در این اجتماع دعوت کرده بود همچنین تاکید کرد تمامی شرکت کنندگان از اهالی چچن نبوده و از دیگر مناطق روسیه نیز مسلمانان به این تظاهرات پیوسته اند.

 

این تظاهرات تا میدان " مینوتکو " که به قلب چچن شهرت دارد ادامه یافت و معترضان در آنجا نماز به جای آوردند. گفتی است 1.5 میلیارد مسلمان از اقدام نشریه فرانسوی که مورد حمایت صهیونیست ها و غرب است آزرده خاطر شده اند./982/د102/ک

 

ارسال نظرات