۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۴۳۷۹۱
خطیب جمعه نجف:

انتقاد از استفاده آمریکا از واژه «دولت اسلامی»/ زمان وداع اسرائیل رسیده است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف از عملیات نظامی حزب الله در مزاع شبعا تقدیر کرد و خاطر نشان ساخت که زمان وداع رژیم صهیونیستی فرارسیده است.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی به دلیل آزادی تعدادی از شهرهای این کشور از لوث داعش تقدیر کرد و گفت: نسبت به قرار گرفتن تحقیق درباره فروپاشی موصل و اشغال کامل آن از سوی داعش تحت تأثیر مسائل سیاسی به شدت هشدار می دهیم. سیاستمداران اگر ملت را دوست دارند باید به خون شهدا احترام گذاشته و واقعیت ها را پنهان نسازند چرا که اشغال موصل به شکل بسیار غیرطبیعی رخ داد.

 

وی افزود: آزادی دیاله و مقدادیه و نزدیک شدن نیروهای امنیتی و بسیج مردمی به موصل مایه افتخار است. جهانیان امروزه به این نتیجه رسیده اند که داعش یک برگ سوخته است.

 

استفاده آمریکا از واژه دولت اسلامی به جای داعش

 

حجت الاسلام قبانچی از معرفی داعش در رسانه های آمریکایی به عنوان «دولت اسلامی» به شدت انتقاد کرد و این مساله را توهین به مسلمانان و دلیلی بر حمایت این کشور از تروریست های داعش خواند.

 

امام جمعه نجف همچنین با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار نیرو در تلعفر آماده نبرد با داعش هستند، بر لزوم مسلح سازی آنان تأکید کرد.

 

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه نسبت به لغو قانون بازخواست و عدالت مبنی بر مبارزه با حزب بعث واکنش نشان داد و تصریح کرد: ما درصدد به حاشیه راندن بعثی ها نیستیم بلکه از پیوستن آنان به جامعه حمایت می کنیم مگر افرادی که قتل و ظلم آنان ثابت شده است. ما می خواهیم حزب بعث به عنوان یک حزب جنایتکار از هرگونه فعالیتی منع شده و قانون درباره آن حاکم باشد.

 

حجت الاسلام قبانچی ادامه داد: این قانون به صورت علمی تصویب شد و در برابر هر کس که درصدد مشروع کردن حزب بعث است، ایستادگی می کنیم. تسلط بعثی ها بر مردم و سازمان ها غیرممکن است و باید از فعالیت این حزب که عامل ورود داعش به عراق است، جلوگیری شود.

 

اسرائیل به فکر وداع باشد

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی با اشاره به عملیات حزب الله در منطقه شبعا، خاطر نشان ساخت: پس از آنکه نیروهای صهیونیستی کاروان فرزندان مقاومت را در القنیطره مورد هدف قرار دادند، عکس العمل مقاومت اسلامی در مزارع اشغال شده شبعا کاملا مشروع بود.

 

وی تأکید کرد: ما در کنار جوانانمان در مقاومت اسلامی ایستاده ایم و رژیم صهیونیستی که منطقی جز قدرت نمی داند باید به فکر وداع باشد.

 

پادشاه جدید عربستان به تعدد مذهبی احترام بگذارد

 

استاد حوزه علمیه نجف ادامه بازداشت شیخ علی سلمان را محکوم کرد و گفت: دولت بحرین به قلع و قمع ملت و بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق ادامه داده و هیچ توجهی به خواسته های جهانیان ندارد و زنان و مردان و حتی کودکان را بازداشت می کند.

 

حجت الاسلام قبانچی در بخش پایانی با اشاره به مرگ پادشاه عربستان، تصریح کرد: سلمان بن عبدالعزیز پادشاه جدید عربستان باید به شیوه تعدد مذهبی و مذهبی اعتماد کرده و به سازی مذاهب اجازه فعالیت دهد و این کشور را در وهابیت منحصر نکند./980/ب901/د

ارسال نظرات