۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۴۴۳۶۰
استاندار ایلام خبر داد:

کتابخانه مرکزی ایلام تا پایان امسال تکمیل و راه اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاندار ایلام در دیدار با معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی و مدیرکل امور کتابخانه های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از تکمیل و راه اندازی کتابخانه مرکزی ایلام تا پایان سال خبر داد.
نهاد کتابخانه‌هاي عمومي کشور

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، محمدرضا مروارید، استاندار ایلام در دیدار با معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی و مدیرکل امور نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از تکمیل و راه اندازی کتابخانه مرکزی ایلام تا پایان سال خبر داد.

 

 استاندار ایلام در این دیدار با اشاره به اهمیت ساخت کتابخانه مرکزی ایلام گفت: تقویت فرهنگ مطالعه و توسعه این حوزه نیازمند تأمین زیر ساخت های اساسی در حوزه مطالعه است.

 

مروارید افزود: قرار بود کتابخانه مرکزی ایلام در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد که با توجه به اینکه قسمت‌هایی از این پروژه تکمیل نشده و در نظر داریم این پروژه به نحو مطلوبی راه اندازی شود.

 

استاندار ایلام خاطر نشان کرد: این پروژه یکی از کارهایی است که در اولویت کاری ما قرار دارد و بهره‌برداری از آن می تواند تحول بزرگی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان ایلام ایجاد کند.

 

وی اضافه نمود: کتابخانه مرکزی ایلام در موقعیت مناسب از شهر ایلام قرار گرفته و می تواند خدمات خوب ارزنده ای به علاقه مندان به کتاب و کتاب‌خوانی ارائه کند.

 

محمد اله یاری معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت با افتتاح کتابخانه مرکزی ایلام شاخص سرانه مطالعه به ازای جمعیت استان افزایش خواهد یافت.

 

اله یاری همچنین اضافه نمود: در حال حاضر 6 باب کتابخانه مرکزی در سطح کشور در حال فعالیت هستند و با افتتاح کتابخانه مرکزی ایلام تعداد کتابخانه های مرکزی کشور به 7 باب افزایش خواهد یافت.

 

وی افزود: کتابخانه مرکزی ایلام دارای ویژگی های خاصی است که می تواند جوابگوی قشر فرهنگی و کتاب دوست استان باشد.

 

ابراهیم شمشیری، مدیرکل امور کتابخانه های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در بخش دیگری از این جلسه گفت: با افتتاح و بهره برداری از کتابخانه مرکزی ایلام این مجموعه می تواند به عنوان مرکز فعالیت های فرهنگی و برنامه های مفید برای توسعه کتابخوانی در ایلام مورد استفاده قرار گیرد.

 

شمشیری تصریح کرد: اکثر کتابخانه های مرکزی در سطح کشور بالای 60 هزار نسخه کتاب دارند و با اهتمامی که در استان ایلام وجود دارد، تلاش خواهیم نمود که این مکان یک مجموعه شاخص در استان باشد تا بتواند نیاز مردم به منابع و کتاب را مرتفع کند./998/د102/ق

ارسال نظرات