۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۴۴۵۸۹
به مناسبت ایام درگذشت بانو طاهایی؛

معرفی پنج عنوان کتاب از مؤسس مدرسه علمیه نرجس مشهد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت ایام درگذشت سید فاطمه خاموشی (طاهایی)، مؤسس مدرسه علمیه نرجس مشهد پنج عنوان کتاب از وی که از سوی انتشارات آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شده معرفی می شود.
کتاب سيري در مکارم اخلاق

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سید فاطمه خاموشی ملقب به طاهایی، مؤسس مدارس علمیه بانوان کشور و حوزه علمیه مکتب نرجس، بیش از نیم قرن از عمر خود را صرف تعلیم و تربیت بانوان و گسترش معارف اسلامی کرد و آثار ارزشمندی را از خود بر جای گذاشت.

 

انتشارات آستان قدس رضوی نیز با چاپ و انتشار تعداد پنج عنوان از این آثار شاخص و ارزشمند تلاش دارد تا گامی در راستای بسط معارف دینی و اخلاقی در جامعه بردارد.

 

سیری در مکارم الاخلاق امام سجاد

کتاب دو جلدی «سیری در مکارم الاخلاق امام سجاد علیه السلام» که جلد نخست آن در سال 1390 و جلد دوم آن در سال 1393 و به تازگی در قطع وزیری توسط به نشر چاپ و توزیع شده است، حاوی تعالیم مهم و درس های آموزنده و انسان ساز است که به هر اندازه ای که افراد در آن دقت کنند و دستورهایش را بکار بندند، به همان میزان از سعادت واقعی و کمال راستین برخوردار می شوند.

 

شرحی بر دعای عهد

کتاب «شرحی بر دعای عهد» از دیگر کتاب های استاد فاطمه سید خاموشی(طاهایی) است که در قطع پالتویی تا کنون توسط انتشارات آستان قدس رضوی به چاپ سوم رسیده است.

 

در توضیح این کتاب همین بس که دعای عهد از جمله دعاهایی است که شیعیان با بهره گیری از آن ارتباط دائم خود را با امام زمان علیه السلام حفظ می کنند و دشواری های دوران انتظار را با بردباری تحمل می نمایند.

 

سیری در خطبه فدک

از دیگر کتاب های این استاد گران مایه که از سوی به نشر به چاپ رسیده، باید به کتاب «سیری در خطبه فدک» اشاره کرد که  از سال 1385 تا کنون سه نوبت تجدید چاپ شده است.

           

این کتاب شرحی روان و کوتاه بر مشهورترین خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها است که ایشان در این خطبه پس از ذکر مباحث توحیدی و جایگاه نبوت و عترت در پاسداری از وحی به شرح کوتاهی از فروع دین و فلسفه احکام می پردازد و همه کسانی را که حقوق آن عصمت را بجای نیاورده اند، توبیخ می کند.

 

رهنمودهای تربیت دینی

کتاب «رهنمودهای تربیت دینی» دیگر کتاب استاد خاموشی(طاهایی) در انتشارات آستان قدس رضوی است که در برگیرنده مباحثی پیرامون تربیت در دوره کودکی و جوانی بر طبق آموزه های دینی است که آگاهی، مهارت ها و رهنمودهای لازم را در این زمینه در دو بخش دوره کودکی و دوره جوانی ارائه کرده است.

 

درس هایی از محضر امام حسن عسکری

«درس هایی از محضر امام حسن عسکری علیه السلام» عنوان دیگر کتاب این استاد است که توسط به نشر چاپ و توزیع شده که بر اساس ضرورت و لزوم بازشناسی سیره ائمه معصومین علیه السلام در جامعه کنونی و اهمیت شناخت ابعاد گوناگون و زوایای زندگی این الگوهای بشریت نگاشته شده است.

 

استاد فاطمه خاموشی (طاهایی)، مؤسس و مدیر مدرسه علمیه نرجس مشهد و از با سابقه‌ ترین مدیران حوزه ‌های علمیه خواهران کشور، در سال 1388 براثر عارضه قلبی در مشهد دارفانی را وداع گفت.

 

علاقه مندان به خرید این پنج عنوان کتاب و همچنین سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه های12 گانه سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کنند./1308/د102/ق

ارسال نظرات