۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۴۴۶۲۲
به دلیل سخنان اهانت‏آمیز در مورد مساجد؛

مسلمانان کانادا خواستار عذرخواهی نخست‎وزیر این کشور شدند

خبرگزاری رسا ـ به دنبال سخنان اهانت‎آمیز استفان هارپر، نخست‎وزیر کانادا در هفته گذشته که مساجد این کشور را مکانی برای ترویج تروریسم خوانده بود مسلمانان کانادایی خواستار عذرخواهی نخست‎وزیر شدند.
استفان هارپر، نخست وزير کانادا
 
 
به گزارش خبرگزاری رسا، به دنبال سخنان اهانت‎آمیز استفان هارپر، نخست‎وزیر کانادا در هفته گذشته که مساجد این کشور را مکانی برای ترویج تروریسم خوانده بود مسلمانان کانادایی خواستار عذرخواهی نخست‎وزیر شدند.
 
شورای ملی مسلمانان کانادا و انجمن وکلای مسلمان در کانادا در بیانیه مشترکی در این ارتباط اعلام کردند: مسلمانان کانادا نسبت به اظهارات نخست وزیر که مساجد کانادا را مکانی برای ترویج و حمایت از تروریسم خوانده بود معترض هستند.
 
در ادامه بیانیه مشترک شورای ملی مسلمانان کانادا و انجمن وکلای مسلمان در کانادا تاکید شده است که سخنان رهبران سیاسی تاثیر گسترده ای بر روی افکار عمومی جامعه دارد.
 
شورای ملی مسلمانان کانادا و انجمن وکلای مسلمان در کانادا همچنین خاطرنشان کردند: در زمانی که مسلمانان کانادا با حملات و اهانت های بی شمار علیه عبادتگاه های خود مواجه هستند اظهارات نخست وزیر متاسفانه به بدبینی نسبت به مسلمانان دامن می زند.
 
این دو گروه شناخته شده اسلامی در کانادا با بیان این که نخست وزیر این کشور باید به طور بی قید و شرط از جامعه مسلمانان معذرت خواهی کند در بیانیه خود تاکید کردند که مساجد کانادا و سازمان های اسلامی این کشور در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارند.  
 
این نخستین بار نیست که نخست وزیر کانادا به مسلمانان این کشور اهانت می کند و سابقه اظهارات اسلام ستیزانه در کارنامه پیشین وی نیز به ثبت رسیده است.
 
گفتنی است، جمعیت مسلمانان کانادا در طول یک دهه گذشته 82 درصد رشد داشته و به بیش از 1 میلیون نفر در سال 2011 میلادی رسیده است.
 
مسلمانان کانادا هم اکنون 3.2 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند./990/ب902/ک
ارسال نظرات