۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۲۴۴۷۴۶

بسیاری از نمایندگان آمریکا در سخنرانی نتیانیاهو در کنگره شرکت نمی‎کنند

خبرگزاری رسا ـ بسیاری از نمایندگان کنگره آمریکا و از جمله جو بایدن، معاون باراک اوباما اعلام کرده‎اند که در سخنرانی بنیامین نتانیاهو در مورد ایران که قرار است ماه آینده میلادی در کنگره برگزار شود، شرکت نمی‎کنند.
نتانياهو
 
به گزارش خبرگزاری رسا، بسیاری از نمایندگان کنگره آمریکا و از جمله جو بایدن، معاون باراک اوباما اعلام کرده‎اند که در سخنرانی بنیامین نتانیاهو در مورد ایران که قرار است روز سوم ماه مارس میلادی در کنگره برگزار شود، شرکت نمی‎کنند.
 
جان بوئنر، سخنگوی جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا و ران درمر، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن از ترتیب دهندگان اصلی برنامه سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا بوده اند.
 
هدف از برگزاری این جلسه و سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا هشدار نسبت به خطرات توافق احتمالی با ایران بر سر برنامه هسته ای است.
 
پایگاه های خبری معتبر دنیا اعلام کرده اند که عدم حضور نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا در سخنرانی نتیانیاهو نشان دهنده روابط متشنج باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو است.
 
از سوی دیگر، یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا نیز به پایگاه خبری پولیتیکو گفته است که جان کری، وزیر خارجه این کشور قصد ندارد در زمان حضور نتانیاهو در آمریکا با وی ملاقات کند.
 
پایگاه خبری پولیتیکو همچنین اعلام کرده است که بسیاری از مقامات سیاسی واشنگتن، جامعه یهودیان آمریکا، بسیاری از دیپلمات های حاضر در آمریکا، مقامات سیاسی در داخل رژیم صهیونیستی و رقبای داخلی نتانیاهو به همراه سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا از جمله مخالفان سخنرانی نتیانیاهو در کنگره آمریکا هستند.
 
آیپک، یکی از گروه های فشار قدرتمند صهیونیستی در آمریکا از حامیان برگزاری جلسه سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا است./990/ب902/ک
ارسال نظرات