۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۴۴۹۰۶

کانادا یک شبکه تروریستی را به علت عضو گیری برای داعش منهدم کرد

خبرگزاری رسا ـ مقام‌های کانادایی می‌گویند پلیس این کشور یک شبکه تروریستی عضوگیری داعش را در پی دستگیری یکی از اتباع این کشور که گفته می‌شود در پیوستن سایرین به این گروه تکفیری دست داشته منهدم کرده است.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جیمز مالیزیا، کمیسر دستیار پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا روز سه شنبه گفت مقام‌های این کشور فردی 25 ساله با نام آوسو پشدری را در شهر اوتاوا، پایتخت دستگیر کردند و افزود: «ما توانستیم در یک شبکه سازماندهی شده مرتبط با داعش اخلال وارد کنیم.»

اوتاوا همچنین برای دستگیری خدر خلیب 23 ساله و جان مگوایر 24 ساله از طریق اینترپل حکم جلب بین‌المللی صادر کرده است. این دو نفر به جرم پیوستن به گروه تکفیری داعش و ترغیب سایرین به این اقدام تحت تعقیب هستند.

مالیزیا افزود: «این شبکه در به کار گیری افراد در راستای مقاصد تروریستی و اعزام آنان به سوریه و عراق به نفع این گروه تروریستی دست داشت.»

گفته می‌شود مگوایر که تحت عنوان «ابو انور الکنادی» معرفی شده در درگیری‌های سوریه کشته شده است.
سید سحاروردی، روحانی مسلمان کانادایی در ماه اوت درباره پیوستن شهروندان کانادایی به داعش برای جنگ در عراق و سوریه هشدار داد.

وی که به ایراد سخنرانی‌های صلح‌طلبانه معروف است «برای ایجاد آگاهی درباره ماهیت خطرناک» این گروه تروریستی و ادای احترام به جیمز فولی، روزنامه‌نگار امریکایی که داعش وی را سر برید به مدت 48 ساعت دست به اعتصاب غذا زد.

این روحانی کانادایی از اوتاوا و سایر دولت‌های غربی خواست در برابر تهدید داعش و سایر گروه‌های تروریستی تدابیر جدی اتخاذ کنند.

دستگاه‌های اطلاعاتی غرب می‌گویند بیش از 100 تبعه کانادا به گروه داعش در عراق و سوریه پیوسته‌اند.

آمارهای منتشر شده از سوی «مرکز بین‌المللی مطالعات افراط‌گرایی و خشونت سیاسی» در لندن و «گروه سوفان» در نیویورک نشان می‌دهد تقریبا 20 هزار پیکارجو از حدود 80 کشور جهان برای پیوستن به گروه‌های تندرو به سوریه و عراق رفته‌اند./982/د102/ک

ارسال نظرات