۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۴۵۴۱۲

انتقاد شدید نماینده آیت الله سیستانی در اروپا از استفاده رسانه‎ها از عبارت «دولت اسلامی» برای داعش

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا از نامیدن گروه تروریستی داعش به عنوان «دولت اسلامی» در رسانه‎های عربی و غربی به شدت انتقاد کرد.
سيد مرتضي کشميري نماينده آيت الله سيستاني در اروپا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا نسبت به  استفاده رسانه های عربی و غربی از عبارت دولت اسلامی به جای داعش واکنش نشان داد و گفت: از نامگذاری داعش خارج از قانون و ارزش های انسانی به عنوان «دولت اسلامی» از سوی برخی رسانه های بین المللی به ویژه عربی شگفت زده ایم. ما بارها تأکید کرده ایم که این گروه هیچ وابستگی به دین سراسر رحمت و محبت و تسامح اسلام ندارد و انتساب این گروه به اسلام جنایت نابخشودنی به شمار می آید.

 

وی افزود: محکومیت خود را از اقدامات این جنایتکاران قاتل و خون آشام را به جهانیان و رسانه ها اعلام داشته و تأکید می کنیم که آنان در حال تحقق اهداف اربابان خود بوده و می خواهند اسلام را دین قتل و ذبح و سوزاندن و تجاوز به ناموس نشان دهند.

 

حجت الاسلام کشمیری تصریح کرد: داعشی ها برای اجرای جنایت خود از شمشمیر استفاده می کنند تا به جهانیان بگویند حضرت محمد(ص) از همین شمشیر برای تبلیغ اسلام به کشتار مردم استفاده کرد. این در حالی است که در عصری قرار داریم که حتی قصاص جنایتکاران نیز با احترام صورت می گیرد.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: جنگ های صدر اسلام و پس از آن کاملا دفاع از نفس و مقدسات بوده و پیامبر(ص) آغازگر جنگ نبودند.

 

وی از مواضع الازهر مصر در قبال داعش تقدیر کرد و خاطرنشان ساخت: فتوای الازهر مبنی بر مفسد بودن داعش گرچه شایسته تقدیر است اما بسیار دیرهنگام بود و باید در آغاز فعالیت این گروه صادر می شد./980/ب902/د

ارسال نظرات