۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۴۵۸۱۰

تأسیس مرکز «گفت‌وگوی بین ادیان» در مصر

خبرگزاری رسا ـ مرکز «گفت‌وگوی بین ادیان» با نظارت شیخ الازهر و با هدف نشر فرهنگ گفت‌وگو میان پیروان ادیان در مصر تأسیس می‌شود.
الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر از تأسیس مرکز گفت‌وگوی بین ادیان در مرکز اسلامی الازهر و با نظارت مستقیم او و ریاست محمود حمدی زقزوق، عضو هیئت علمای بزرگ الازهر خبر داد.

 

اعضای این مرکز دینی عبارتند از: سامی محمد مندور، استاد زبان فرانسه دانشکده زبان و ترجمه در الازهر، کمال بریقع عبدالسلام، دبیر مطالعات اسلامی به زبان انگلیسی در الازهر، رضا محمد حسین الدقیق، دبیر عقیده و فلسفه دانشکده اصول دین شهر طنطا، محمد عبدالفضیل عبدالرحیم، ناظر بر شعبه مطالعات اسلامی به زبان آلمانی در الازهر، محمد السلیمانی، پژوهشگر گفت‌‌وگوی اسلامی ـ مسیحی و عضو شورای انجمن جهانی فارغ‌التحصیلان الازهر.

 

هدف از فعالیت این مرکز دینی، نشر فرهنگ گفت‌وگو میان پیروان ادیان و فرهنگ‌های متنوع و تلاش برای همزیستی و زندگی مسالمت‌آمیز میان ادیان مختلف عنوان شده است.

 

تأکید بر ارزش‌های مشترک دینی میان ادیان و تحکیم همکاری میان الازهر و مؤسسات دینی مختلف در این زمینه و یاری رساندن به خانواده‌های مصری از دیگر اهداف این مرکز دینی است./994/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات