۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۴۶۰۹۲

رفع ممنوعیت حجاب اسلامی برای اخذ حق شهروندی کانادا

خبرگزاری رسا ـ مقامات کانادایی با حکم یکی از دادگاه‎های این کشور مجبور شدند ممنوعیت استفاده از نقاب و لزوم مشخص بودن صورت بانوان مسلمان را در هنگام ادای سوگند برای دریافت حق شهروندی این کشور لغو کنند.
نقاب
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات کانادایی با حکم یکی از دادگاههای این کشور مجبور شدند ممنوعیت استفاده از نقاب و لزوم مشخص بودن صورت بانوان مسلمان را در هنگام ادای سوگند برای دریافت حق شهروندی این کشور لغو کنند.
 
منع استفاده از نقاب از ماه دسامبر سال 2011 میلادی و در زمان جیسون کنی، وزیر مهاجرت سابق کانادا به اجرا درآمد؛ مطابق این قانون بانوان مسلمان باید در هنگام ادای سوگند برای دریافت حق شهروندی کانادا نقاب یا حجابی که بر روی صورت آنان قرار دارد را به طور کامل کنار بگذارند.
 
اودری مک لین، استاد حقوق دانشگاه تورنتو در ارتباط با قانون پیشین منع استفاده از نقاب در هنگام شهادت برای کسب حقوق شهروندی در کانادا می گوید: این ممنوعیت در حقیقت تحقیر ارزش های کانادایی در مورد آزادی دینی بود.
 
فعالان مسلمان کانادایی همواره ممنوعیت استفاده نقاب به وسیله بانوان مسلمان را در هنگام ادای سوگند برای دریافت حق شهروندی محکوم کرده و از دولت خواسته بودند که چنین ممنوعیتی را لغو کند.
 
مسلمانان حدود 2.8 درصد از جمعیت 32.8 میلیون نفری کانادا را تشکیل داده و اسلام دومین دین بزرگ در این کشور پس از مسیحیت محسوب می شود./990/ب903/ک
ارسال نظرات