۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۴۶۰۹۳

سمینار راهکارهای افزایش کارایی خطبه‎های نماز جمعه در تورنتو کانادا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ امامان جماعت مساجد منطقه تورنتو بزرگ در کانادا با برگزاری سمیناری به بررسی راهکارهای افزایش کارایی خطبه‎های نماز جمعه پرداختند.
سمينار بحث و بررسي راهکارهاي افزايش کارايي خطبه هاي نماز جمعه در تورنتو کانادا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، امامان جماعت مساجد منطقه تورنتو بزرگ در کانادا با برگزاری سمیناری به بررسی راهکارهای افزایش کارایی خطبه‎های نماز جمعه پرداختند.
 
حمید سلیمی، رییس مرکز کانادایی مطالعات دینی و بنیان گذار مرکز سیده خدیجه به عنوان یکی از سخنرانان این سمینار خطاب به شرکت کنندگان گفت: این سمینار فرصتی مناسب برای تعامل و بحث در میان امامان جماعت باتجربه، علما و خطبای نماز جمعه و توجه به تحولات سریع صورت گرفته در آمریکای شمالی و کل دنیا است.
 
وی افزود: هدف از برگزاری چنین سمیناری گفت و گو در مورد بهترین تکنیک های ایراد خطبه های نماز جمعه و روش های اثرگذاری مثبت بر روی نمازگزاران شرکت کننده در نماز جمعه است.
 
اینگرید متسون، یکی از شناخته شده ترین اساتید مطالعات اسلامی در کانادا نیز به عنوان دیگر سخنران این سمینار ضمن تاکید بر اهمیت خطبه های نماز جمعه گفت: نماز جمعه در طول تمدن اسلامی همواره یکی از پایه های ارتباط علمای مسلمان با اجتماع بوده است.
 
این اسلام شناس برجسته کانادایی همچنین بر مرکزیت خطبه های نماز جمعه در هدایت جامعه اسلامی و ارتباط میان مسلمانان تاکید کرده و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که مسلمانان شرکت کننده در نمازهای جمعه بیان می کنند آن است که خطبه های ایراد شده در این نماز ارتباطی با مسائل روز ندارد.
 
پس از سخنرانی اسلام شناسان برجسته، شرکت کنندگان حاضر در این سمینار به بحث و بررسی در مورد مشکلات خطبای نماز جمعه و دیدگاه مردم در مورد خطبه های این نماز پرداختند. 
 
گفتنی است، جمعیت مسلمانان کانادا در طول یک دهه گذشته 82 درصد رشد داشته و از حدود 579 هزار نفر در سال 2001 میلادی به بیش از 1 میلیون نفر در سال 2011 رسیده است.
 
مسلمانان 3.2 درصد از کل جمعیت کانادا را تشکیل می دهند./990/ب902/ک
ارسال نظرات