۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۴۶۳۱۰

درخواست نماینده پارلمان انگلیس برای تعطیلی پایگاه نظامی این کشور در بحرین و توقف فروش سلاح به آل‎خلیفه

خبرگزاری رسا ـ بحرینی‎های مقیم لندن چهارمین سالگرد انقلاب 14 فوریه را در انگلیس برگزار و بر ادامه انقلاب تاکید کردند.
انقلابيان بحريني مقيم لندن


به گزارش خبرگزاری رسا، بحرین‎های مقیم لندن چهارمین سالگرد انقلاب 14 فوریه بحرین با شعار «چهار سال از انقلاب بحرین می‎گذرد مردم همچنان بر خواسته‎های سیاسی خود پافشاری می‎کنند» در ساختمان پارلمان انگلیس برگزار شد.


در این مراسم شخصیت‎های سیاسی و انقلابی بحرینی و انگلیسی به بیان دیدگاه‎های خود در مورد بحرین و حقوق بشر در این کشور پرداختند.


جرمی کربن، نماینده پارلمان و از فعالان حقوق بشر انگلیس در این مراسم اقدام رژیم آل‎خلیفه در سلب تابعیت و باطل کردن شناسنامه 72 تن از مردم بحرین را محکوم کرد و گفت: سلب تابعیت و باطل کردن شناسنامه انقلابیان نشان دهنده ادامه قلع و قمع مردم بحرین است.


وی از تأسیس پایگاه نظامی انگلیس در بحرین انتقاد کرد و افزود: دولت انگلیس باید فروش سلاح به رژیم آل‎خلیفه و ایجاد پادگان نظامی در خاک بحرین را متوقف کند.


جرمی کربن در بخش دیگر سخنان خود به وضعیت حقوق بشر در بحرین اشاره کرد و اداه داد: نشستی با موضوع حقوق بشر بحرین در ماه مارس (اسفند) سال جاری در ژنو سوئیس برگزار خواهد شد.


علی عبدالامام، یکی از انقلابیان بحرینی نیز ابطال شناسنامه‎ شهروندان این کشور را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: رژیم آل‎خلیفه بدون برگزاری جلسه دادگاه، شناسنامه من و تعدادی از شهروندان را باطل کرد. این اقدام رژیم آل‎خلیفه در حالی صورت می‎گیرد که بسیاری از شهروندان بحرینی ریشه صدها ساله در خاک این کشور دارند.


وی افزود: شناسنامه برخی از انقلابیان در حالی از سوی رژیم آل‎خلیفه باطل شده است که هم اکنون در بحرین حضور دارند ولی توان انجام کاری را ندارند.


جودی گیتسبرگ از روزنامه نگاران انگلیسی در این مراسم گفت: وضعیت حقوق بشر در بحرین بسیار ناگوار است. آمار روزنامه نگاران زندانی در بحرین بیشتر از همه کشورها جهان است.


وی بر لزوم اجرای دموکراسی حقیقی در بحرین تاکید کرد و افزود: رژیم آل‎خلیفه باید به خواسته‎های ملت بحرین توجه و زمینه دموکراسی حقیقی را در بحرین فراهم سازد./994/ب901/د

ارسال نظرات