۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۲۴۶۵۴۷

رقابت ترکیه و عربستان برای ساخت مسجد در کوبا

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور ترکیه از تصمیم کشورش برای ساخت مسجدی به سبک عثمانی در کشور کمونیستی کوبا خبر داد؛ مقامات کوبایی پیش از این اعلام کرده بودند که با عربستان سعودی برای ساخت یک مسجد به توافق رسیده‎اند.
نقشه کوبا
 
 
به گزارش خبرگزاری رسا، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه از تصمیم کشورش برای ساخت مسجدی به سبک عثمانی در شهر هاوانا، پایتخت کشور کمونیستی کوبا خبر داد؛ مقامات کوبایی پیش از این اعلام کرده بودند که با عربستان سعودی برای ساخت یک مسجد به توافق رسیده‎اند.
 
رجب طیب اردوغان با وجود آن که پس از دیدار با رائول کاسترو، رییس جمهور کوبا اعلام کرده بود که ظاهرا کوبایی ها با مقامات سعودی برای ساخت مسجد هاوانا به توافق رسیده اند اما بار دیگر از خواست دولت ترکیه برای ساخت مسجدی در کوبا خبر داد.
 
اردوغان اعلام کرده است که ترکیه قصد دارد مسجدی به سبک عثمانی در یکی دیگر از شهرهای کوبا بسازد.
 
وی در سفر به کوبا اعلام کرد: ما به کوبایی ها گفته ایم که اگر قول ساخت مسجد در هاوانا را به کشور دیگری داده اید می توانیم در شهر دیگری یک مسجد شبیه به مسجد اورتاکوی برای شما بسازیم.  
 
اردوغان همچنین اعلام کرد که قصد ندارد در ساخت مسجد هاوانا با عربستان سعودی همکاری کند، چرا که به گفته وی سبک معماری عثمانی با معماری عربستان سعودی متفاوت است.
 
مسجد اورتاکوی در زمان پادشاهی سلطان عبدالمجید اول، یکی از سلاطین عثمانی و به وسیله خانواده ای از معماران ارمنی در سال 1853 میلادی ساخته شد.
 
گفتنی است، کوبا دارای یک نظام سیاسی کمونیستی است و مسلمانان این کشور تا مدت ها پیش از این از داشتن یک مسجد محروم بوده اند./990/ب902/ک
ارسال نظرات