۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۲۴۷۰۶۷

استانداردهای دوگانه غرب در قبال مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ پوشش خبری حملات علیه توهین کنندگان به اسلام و نیز مقام پیامبر بسیار وسیع تر از قتل سه جوان مسلمان در آمریکا بود.
مجله اسلام ستيز شارلي ابدو
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حملات تروریستی در دانمارک و پیش از آن به مقر مجله شارلی ابدو در پاریس، موجی از جار و جنجال رسانه ای را علیه اقلیت مسلمان در کشورهای غربی براه انداخته است.
ماه گذشته در حمله به دفتر مجله شارلی ابدو در پاریس چند نفر کشته و زخمی شدند و چند روز پیش در حمله به یک کافه در کپنهاگ دانمارک، دو نفر به قتل رسیدند. انگیزه هردوی این حملات مخالفت و دشمنی با آزادی بیان معرفی شد. در همین رابطه خانم اشمیت نخست وزیر دانمارک در کنفرانسی خبری به خبرنگاران گفت: می دانیم که عده ای با آزادی بیان در دانمارک دشمنی دارند.
هر دوی این حملات علیه توهین کنندگان به مقام پیامبر اسلام (ص) انجام شد. از آنجا که در کشور های غربی، توهین به عقاید دیگران آزادی بیان معرفی می شود، رسانه های غربی به آن اندازه که عملیات انتقام جویانه به توهین کنندگان را منتشر کردند، به انگیزه و محرک این حملات نپرداختند.
این سوال پیش می آید که اگر کشورهای غربی آزادی بیان را برای خود مقدس می دانند، چرا حقوق اقلیت مسلمان را به رسمیت نمی شناسند؟ چرا در کشور فرانسه مدعی آزادی و آزادی بیان است، ورود دختران و زنان محجبه به مدارس و نیز استخدام آنان در مراکز دولتی امکان پذیر نیست؟
استانداردهای دوگانه غرب همیشه مورد سوال بوده است. قتل سه دانشجوی مسلمان در ایالت کارولینای شمالی آمریکا، و نیز ده ها مورد تضییع حقوق و توهین به مسلمانان هرگز در رسانه های مهم غربی پوشش مناسبی داده نشد. این در حالی است که حمله به دفتر مجله شارلی ابدو که نسخه حاوی کاریکاتور موهن به مقام پیامبر را چند بار تجدید کرد؛ عملیاتی تروریستی قلمداد می شود./847/ب902/ک
ارسال نظرات