۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۴۷۱۴۲

هشدار مقامات فلسطینی به پیامدهای حفاری‌های رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی

خبرگزاری رسا ـ روزنامه الغد چاپ اردن نوشت: رژیم صهیونیستی دست به حفاری‌هایی در زیر مسجد الاقصی زده و قصد دارد، حرم ابراهیمی را نیز در اختیار بگیرد.
تهديد صهيونيست هاي افراطي به آتش زدن مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یک موسسه صهیونیستی، انجام عملیات حفاری در زیر دیوار غربی مسجد الاقصی را به مناقصه گذاشته و از سوی دیگر جمعی از شهروندان و ساکنان یهودی افراطی نیز روز گذشته با حمایت نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی، اقدام به اشغال این مکان مقدس کردند.


شیخ عزام الخطیب مدیر اداره اوقاف اسلامی در قدس شریف، اقدامات غیر قانونی و نامشروع رژیم صهیونیستی در این مکان مذهبی را محکوم کرد.


وی اظهار داشت: عملیات حفاری که رژیم صهیونیستی از سال 1967 تاکنون در سرزمین‌های اشغالی انجام داده، مغایر اصول قانونی است که بر مبنای آن هرگونه تغییر سرزمینی و ساختاری و تخریب آثار واقع در سرزمین‌های اشغالی را غیرمجاز و نامشروع می‌داند.


وی با بیان اینکه بر خلاف ادعاهای مسؤولان رژیم صهیونیستی هیچ اثری از تاریخ یهود در این حفاری‌ها بدست نیامده، افزود: آنان در حفاری‌هایی که در منطقه غربی و محل کاخ‌های اموی انجام داده‌اند، بی آنکه به مدرکی برای اثبات ادعاهای خود دست یابند، اقدام به تحریف تاریخ و تخریب و تاراج آثار موجود کرده‌اند.


وی توضیح داد: رژیم صهیونیستی این اقدامات را با هدف تغییر هویت بیت المقدس و نصب علایم و نوشته‌های اسرائیلی و تغییر آثار قدیمی شهر و اماکن خرید و تصرف و تخریب منازل مسکونی با توسل به زور و کوچاندن ساکنان فلسطینی، انجام می‌دهد.


وی خاطرنشان کرد: مقامات صهیونیستی همچنان به تجاوزات خود علیه بیت المقدس اشغالی و به ویژه قدس شریف ادامه می دهند، ولی همه این اقدامات هیچ‌گونه حقی برای آن‌ها در قبال قدس ایجاد نمی کند.


یک موسسه صهیونیستی به نام حمایت از میراث دیوار ندبه، اجرای عملیات حفاری در کانال‌های زیر دیوار غربی مسجد الاقصی را در ماه جاری میلادی به مناقصه گذاشته است.


درهمین راستا احمد قریع رییس واحد امور قدس شریف و عضو هیات اجرایی جبهه آزادیبخش فلسطین نیز نسبت به پیامدهای خطرناک این اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی هشدار داد.


وی روزگذشته در سخنانی گفت: مهندسان و پیمانکاران اسرائیلی چند روز پیش با هدف شناسایی مکان و تعیین اهداف و نحوه حفاری‌ها، برای شرکت در مناقصه پیشنهادی موسسه یادشده، اقدام به بازدیدهای پنهانی از مسجد الاقصی کردند.


وی افزود: این مناقصه با هدف انتخاب شرکت و پیمانکار اسرائیلی مسؤول اجرای این عملیات حفاری، اعلام شده که در بیستم ماه جاری میلادی قرار است، حفاری‌ها را آغاز کند.


وی با بیان اینکه عملیات خاکبرداری در مناطق انجام حفاری‌ها در کانال‌های زیرین مسجد الاقصی انجام خواهد شد، گفت: رژیم صهیونیستی این عملیات تجاوزگرانه را با هدف ایجاد مسیرهای جدید و فضاهای تازه در زیر دیوار غربی مسجد الاقصی برای دست درازی به محوطه های جغرافیایی در زیر بافت قدیمی شهر و تحکیم سلطه خود بر این مناطق و تغییر هویت آن انجام می‌دهد.


وی نسبت به آثار خطرناک کانال کشی‌های زیرزمینی اسرائیل در شهر بیت المقدس که با هدف یهودی سازی قدس شریف و بسط نفوذ خود در آن و کوچ دادن اجباری ساکنان مسلمان این شهر و جایگزین کردن صهیونیست‌ها در این مناطق صورت می‌گیرد، هشدار داد.


وی با اشاره به وجود ده‌ها کانال زیرزمینی در سراسر شهر بیت المقدس گفت: یکی از این کانال‌ها از منطقه عین سلوان به سمت دیوار براق و یکی دیگر از دیوار براق به سمت مدرسه عمر در منطقه مسلمان نشین بیت المقدس کشیده شده و کانال دیگری هم از منطقه مسلمان نشین مذکور به سمت دیوار غربی مسجد الاقصی ایجاد شده است. این‌ها غیر از بقیه کانال کشی‌های مستمری است که با هدف یهودی سازی بیت المقدس و مرتبط کردن آن با شهرک‌های موجود در منطقه صورت می‌گیرد./994/ب102/د
 

منبع: ایرنا

ارسال نظرات