۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۴۷۴۱۲
در آستانه قیام 29 بهمن؛

کتاب تجلی احساسات مذهبی مردم تبریز به چاپ رسید/ مردم تبریز فردا در محضر رهبر انقلاب سرود ولایت سر می دهند

خبرگزاری رسا ـ کتاب تجلی احساسات مذهبی قیام 29 بهمن به روایت اسناد در تبریز در آستانه سالروز این قیام تاریخی منتشر شد.
قيام 29 بهمن تبريز

 

علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: کتاب « تجلی احساسات مذهبی قیام 29 بهمن به روایت اسناد» به همت اسماعیل سلیمی گردآوری و تألیف شده و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به زیور طبع آراسته شده است.


وی با بیان این‌که کتاب یاد شده از سه قسمت اصلی تشکیل شده که قسمت اول رویکردی تحقیقی و تحلیلی در خصوص اسناد قیام 29 بهمن است که چهار محور عمده را شامل می شود، خاطرنشان کرد: موضوعات این اسناد در کتاب این است که ماهیت این قیام چه بوده، خود قیام چگونه آغاز شد و خاتمه یافت، نتایج و پیامدهای آن چه بود و آمریکایی ها در این مورد چه سیاست هایی را دنبال کرده اند.


صفی‌پور ادامه داد: قسمت دوم کتاب نیز متن ترجمه شده اسناد لانه جاسوسی است که دانشجویان پیرو خط امام رحمةالله علیه آن را ترجمه و به عنوان اسناد لانه جاسوسی منتشر کرده‌اند و قسمت سوم نیز نمایه و تصویر اصلی اسناد لانه جاسوسی به زبان انگلیسی است که به وسیله دانشجویان از دستگاههای خردکن جمع آوری و پس از بازیابی آنها را مستند کرده اند.


رییس کمیته فرهنگی ستاد دیدار مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از تولید سرود دیدار مردم آذربایجان با حضرت آیت الله خامنه‌ای خبر داد و گفت: سرود این دیدار با عنوان «ولایت» به مناسبت گرامیداشت سالروز قیام مردم این خطه در 29 بهمن ماه 1356 تولید شد.


صفی پور با اشاره به این‌که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و مؤسسه هنری ایماژ از جمله اعضای این کمیته بودند که پس از بررسی آثار رسیده سرود ولایت را انتخاب کردند، افزود: این سرود توسط گروه طارق تبریز و از بین حدود 20 شعر و سرود راه یافته به بخش انتخاب توسط کمیته فرهنگی ستاد انتخاب شده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که فراخوان دریافت سرود و اشعار دیدار با رهبر معظم انقلاب به صورت سراسری اطلاع رسانی شده بود، اعلام کرد: سرود ولایت به صورت ترکی و فارسی بوده که به صورت گروهی در دیدار با ولی امر مسلمین قرائت خواهد شد.


وی ادادمه داد: این سرود در شمارگان حدود چهار هزار نسخه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی چاپ شده است که فردا همزمان با دیدار مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت گرامیداشت سالروز قیام خونین 29 بهمن مردم تبریز به صورت گروهی قرائت خواهد شد.


گفتنی است، حدود چهار هزار نفر از مردم استان آذربایجان‌شرقی فردا چهارشنبه به مناسبت قیام خونین 29 بهمن مردم تبریز در سال 56 با رهبر معظم انقلاب در تهران دیدار می کنند./935/پ202/ق

ارسال نظرات