۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۴۷۵۷۶
قائم‌مقام شهردار «اسمدروو» صربستان:

آیت‌الله خامنه‌ای بینشی روشنگرانه دارند

خبرگزاری رسا ـ بویان تئوفیلویچ در مراسم شب‌های فرهنگی ایران که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار شد، گفت: آیت‌الله سید‌علی خامنه‌ای رهبری روشنفکر است و بینشی روشنگرانه دارند.
قائم مقام شهردار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شب‌های فرهنگی ایران به همت رایزنی فرهنگی کشورمان، شب گذشته، 28 بهمن‌، در محل مرکز فرهنگی شهر اسمدروو صربستان برگزار شد.


در ابتدای این برنامه، بویان تئوفیلویچ، قائم‌مقام شهردار شهر اسمدروو با اشاره به تاریخ و تمدن ایران اسلامی و سیر مبارزات ملت ایران علیه نظام‌های استبدادی، گفت: مردم فهیم ایران با همدلی و تکیه بر خودباوری، صنعت نفت خود را ملی و از تاراج آن به وسیله بیگانگان جلوگیری کردند.


وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و با حمایت همه جانبه مردم شکل گرفت که کانون توجه فراوانی در جهان امروزی شده است.


قائم‌مقام شهردار اسمدروو ادامه داد: رهبر کنونی کشور ایران، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبری روشنفکر است و بینشی روشنگرانه دارند.


تئوفیلویچ برنامه‌های فرهنگی را گامی سازنده برای ایجاد فضای همدلی و گسترش روابط صمیمانه دو کشور دانست و گسترش این گونه مناسبت‌ها را مورد تأکید قرار داد.


منویات مقام معظم رهبری حاوی مفاهیم عمیق و بلند است


محمود شالویی، رایزن فرهنگی کشورمان نیز در این مراسم ایران را کشوری با فرهنگی غنی عنوان و اظهار کرد: تمدن ایران اسلامی با پیشرفت‌های امروزی آن به یکدیگر پیوند خورده و همین امر موجب معرفی این کشور برای دیگر کشورها شده است.


وی با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، گفت: برای شناختی جامع از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی باید به منابع اصیل مراجعه کرد تا حقایق و واقعیات آنگونه که هستند موجب آگاهی شوند.


رایزن فرهنگی کشورمان منویات مقام معظم رهبری را حاوی مفاهیم عمیق و بلندی دانست که برای جویندگان طریق حقیقت روشنی‌بخش است.


یادآور می‌شود، رایزنی فرهنگی ایران در صربستان با همکاری شهرداری اسمدروو در ایام الله دهه فجر، برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری اجرا کرد که می‌توان به نمایش عکس‌هایی از شهرهای ایران، چیدمان صنایع دستی، ارائه منشورات رایزنی فرهنگی و معرفی کتاب‌های نفیس ادبی و تاریخی ایران اشاره کرد./982/د102/ک
 

ارسال نظرات