۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۴۷۷۷۳

حمایت گروه همبستگی سوریه از مردم ونزوئلا

خبرگزاری رسا ـ گروه همبستگی سوریه طی جلسه‌ای با مقامات سفارت ونزوئلا در این کشور اعلام کرد در طول شرایط اخیر و مشکلات فعلی ونزوئلا از مردم این کشور حمایت خواهد کرد.
مقامات ونزوئلا در ديدار با مقامات سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گروهی تحت عنوان گروه همبستگی در سوریه به نمایندگی از جامعه مدنی این کشور طی جلسه‌ای روز گذشته با مقامات سفارت ونزوئلا در سوریه اعلام کردند که در طول مشکلات موجود در ونزوئلا از مردم این کشور آمریکای جنوبی حمایت خواهند کرد.

 

عماد صعب سفیر ونزوئلا در سوریه در این جلسه بیان کرد: حمایت و همبستگی کنونی مردم سوریه برای ما به عنوان پاداش علاقه فرمانده «هوگو چاوز» رهبر فقید انقلاب بولیواری ونزوئلا به مردم این سرزمین است.

 

صعب طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری «پرنسالاتینا» ضمن اشاره به حمایت‌های بشار اسد رییس جمهور سوریه از ونزوئلا اعلام کرد: ما حمایت دولت سوریه از خود و محکوم کردن کودتاهای اخیر در کشورمان را که قصد کشتن نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا را داشتند را می‌ستاییم.

 

وی در ادامه تأکید کرد: ما از بیانیه دولت سوریه که طی آن ونزوئلا را دوستی جمهوری‌خواه خطاب کرده قدردانی و از این کشور سپاسگزاریم.

 

صعب در این رابطه تصریح کرد: ما نمی‌توانیم از چنین کشور و مردم آزاد و مستقلی که هم‌اکنون در حال مبارزه با تروریسمی هستند که از سوی نیروهای بین‌المللی نیز حمایت می‌شود انتظاری به غیر از این داشته باشیم.

 

سفیر ونزوئلا طی این جلسه جزئیات حوادث 12 فوریه گذشته را که از سوی رهبران اپوزیسیون فرماندهی شد را شرح داده و تأکید کرد که افراد مذکور قصد برپایی کودتایی در کشور و به قتل رساندن رییس جمهور کشور را دنبال می‌کردند.

 

صعب در بخشی از سخنانش اذعان داشت: دشمنان ونزوئلا در حال پیشرفت و تشکیل زنجیره‌ای از حوادث هستند که اقداماتی چون بی‌اعتبار ساختن رسانه، بی‌اخلاقی بین رهبران احزاب سیاسی، قتل، به راه انداختن جنگ اقتصادی، افزایش تحریم علیه ونزوئلا و همچنین افزایش تحریم‌های اقتصادی علیه برخی شرکت‌های ونزوئلایی در ایالات متحده آمریکا از جمله آن است.

 

وی در ادامه این مطالب افزود: هدف تمامی اقدامات ذکر شده نیز توجیه کودتای برپا شده از فوریه سال گذشته (از سوی اپوزیسیون)، بی‌ثبات کردن کشور و برقراری جنگ داخلی در ونزوئلا است.

 

در این راستا صعب مبارزه مردم سوریه علیه تروریست‌ها و شجاعت و تعهد آن‌ها به برقراری صلح و آرامش در کشورشان را نیز به رسمیت شناخته و مورد تأیید قرار داد.

 

سفیر ونزوئلا در پایان سخنانش یادآور شد که ونزوئلا و سوریه چون حاضر به پذیرش سخنان سایر کشورها، ایده‌ها و تصمیماتشان نیستند مورد تهاجم قرار می‌گیرند، در حال حاضر مردم سوریه چون آزاد و مستقل بوده و عقاید ضدامپریالیستی و ضدصهیونیستی دارند از سوی تروریست‌ها مورد حمله قرار گرفته‌اند./994/ب102/د

ارسال نظرات