۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۴۸۳۱۱

خاطرات «سید حسین نصر» نقد و بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نقد و بررسی کتاب خاطرات سید حسین نصر، رییس دفتر فرح پهلوی با عنوان «حکمت و سیاست» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.
نقد و بررسي کتاب «حکمت و سياست»

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، نشست نقد و بررسی کتاب خاطرات دکتر سید حسین نصر با حضور حسین دهباشی، مولف کتاب و دکتر محسن مدیر شانه‌چی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دوشنبه 4 اسفندماه از ساعت 18 در پردیس دانشگاه فردوسی واقع در سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

 

کتاب حکمت و سیاست از سری کتاب‌های مجموعه تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر است که به تازگی از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر شده، این مجموعه به کوشش حسین دهباشی تهیه شده است.

 

درباره سید حسین نصر

حسین نصر متولد سال 1312 در تهران و فرزند سید ولی‌الله نصر، نماینده مجلس و وزیر فرهنگ (1324-1255)‌ و از طرف مادری نواده شیخ فضل‌الله نوری است.

 

 وی در نوجوانی برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و پس از اخذ مدارک فوق لیسانس از دانشگاه ام آی تی و دکترای فلسفه و تاریخ علوم از دانشگاه هاروارد به ایران بازگشت. نصر سمت‌های مختلفی از جمله معاونت دانشگاه تهران، رییس دانشگاه آریامهر (صنعتی شریف)، رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، بنیانگذار و رئیس انجمن سلطنتی فلسفه ایران و رییس دفتر فرح پهلوی را به عهده داشت و اکنون استاد ممتاز دانشگاه جرج واشنگتن و از اسلام‌شناسان معاصر است./998/د102/ق

ارسال نظرات