۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۴۸۵۲۶

انتقاد یکی از علمای اهل سنت لبنان از تجاوز ارتش ترکیه به خاک سوریه

خبرگزای رسا ـ رییس جنبش همبستگی ملی لبنان ضمن انتقاد از تجاوز ارتش ترکیه به خاک سوریه به بهانه انتقال جسد سلیمان شاه، گفت: اقدامات دولت ترکیه در سال های اخیر موجب افزایش بحران سوریه شده است.
شيخ مصطفي ملص ، رييس تجمع ملي همبستگي لبنان و از علماي اهل سنت اين کشور



به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ مصطفی ملص، رییس جریان همبستگی ملی لبنان با اتشار بیانیه ای ضمن محکومیت هتک حاکمیت سوریه از سوی ارتش ترکیه، تصریح کرد: تجاوز نظامیان ترکیه به خاک سوریه به بهانه انتقال جسد سلیمان شاه و انتقال وی به یکی از روستاهای دیگر سوریه اقدامی تجاوزکارانه است.

 


وی افزود: نظامیان ترکیه یکی دیگر از روستاهای مرزی سوریه را به اشغال خود در آورده اند تا جسد سلیمان شاه را در آنجا دفن کنند.

 

این عالم اهل سنت لبنانی اقدامات ترکیه در پیدایش بحران سوریه و بالا گرفتن آن بسیار موثر دانست و گفت: موضع غیرقابل قبول دولت ترکیه در قبال سوریه تنها موجب تیره شدن روابط کشورهای عربی با این کشور اسلامی می‌شود.

 

شیخ مصطفی ملص خواستار فشار مردم ترکیه به حکومت این کشور برای تغییر سیاست‌های دولت رجب طیب اردغان شد و افزود: ملت ترکیه باید جلوی اقدامات مخرب دولتمردان این کشور را بگیرد.

 

 

گفتنی است نظامیان ارتش ترکیه روز گذشته با ورود به خاک سوریه جسد سلیمان شاه که در شمال شهر حلب دفن شده بود را به روستایی در مرز سوریه و ترکیه منتقل کردند.

 


وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه این اقدام ارتش ترکیه را تجاوزی آشکار به خاک سوریه عنوان کرد و افزود که عدم تعرض نیروهای داعش به کاروان نظامی ترکیه نشانگر همکاری دولت ترکیه با گروه‌های تکفیری است./983/ب902/ک

ارسال نظرات