۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۲۴۸۶۱۲
آیت‌الله خاتمی در نمایشگاه کتاب قم مطرح کرد؛

اهتمام مسؤولان به تامین نیازهای فرهنگی فرهیختگان

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله خاتمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب قم گفت: مسؤولان باید به تامین نیازهای فرهنگی فرهیختگان، اهل علم و دانشجویان توجه داشته باشند.
آيت الله خاتمي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری دهمین نمایشگاه کتاب قم، آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب قم عنوان کرد: مطلبی را در نمایشگاه کتاب گذشته گفته بودم و اکنون نیز یادآوری می‌کنم که ابتکار مجتمع ناشران اقدام خوب و ستودنی است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید برای حضور فرهیختگان به این مجتمع تدبیری اندیشیده شود، افزود: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند پای فرهیختگان را به مجتمع ناشران باز کند ولی این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که قیمت کتاب بسیار گران است و با قیمت‌های بالای فعلی تهیه کتاب برای فرهیختگان کار سختی است.

 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دولت باید برای تشویق فرهیختگان به سوی کتاب تلاش بیشتری داشته باشد چون کتاب همچنان نماد فرهنگ جامعه است.

 

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند سی‌دی‌ها و ابزارهای فرهنگی جدید جای کتاب را می‌گیرد اما واقعیت این است هر چیز جای خود را دارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص استفاده از ظرفیت مجتمع ناشران برای حضور ناشران و اهل کتاب ابراز کرد: وقتی جایی بورس کتاب شد هر کس در عرصه فرهنگی نیاز دارد باید بتواند در این مجتمع نیازهای خود را برآورده کند.

 

وی با تاکید بر اینکه کتب مجتمع ناشران باید تمام نیاز علاقه‌‌مندان به کتاب را تامین کند، یادآور شد: مجتمع ناشران این ظرفیت را دارد که نیازهای فرهنگی فرهیختگان، اهل علم و دانشجویان را تامین کند.

 

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: هیچ شهری در دنیا همانند قم طلبه ندارد و اگر نیازهای فرهنگی این عزیزان در مجتمع ناشران تامین شود، مطمئنا استقبال خوبی از سوی آنان صورت گرفته و باعث رونق بیشتر این مجتمع می‌شود./998/د102/ق

ارسال نظرات