۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۴۸۷۳۶
مسؤول غرفه انتشارات خانه کتاب مطرح کرد؛

«مرجع نشر» منبعی برای فعالان عرصه کتاب

خبرگزاری رسا ـ مسؤول غرفه انتشارات خانه کتاب در نمایشگاه کتاب قم گفت: خانه کتاب هر دو سال یک بار کتابی به نام مرجع نشر چاپ می‌کند که اطلاعات تمام ناشران در آن نوشته شده است تا منبعی مناسبی برای ناشران در سراسر کشور باشد.
انتشارات خانه کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری دهمین نمایشگاه کتاب قم، امیر فراهانی، مسؤول غرفه انتشارات خانه کتاب در نمایشگاه کتاب قم، با اشاره به حضور خانه کتاب در این نمایشگاه پیرامون فعالیت‌هایشان علاوه بر انتشارات عنوان کرد: اهل قلم یکی از بخش‌های خانه کتاب را تشکیل می‌دهند که در غرفه خود آن‌ها را ثبت‌نام می‌کنیم.

  

وی اضافه کرد: مؤسسه خانه کتاب در حوزه کتاب وظیفه اطلاع‌رسانی را عهده دار است و علاوه بر آن شابک (شماره استاندارد بین‌المللی کتاب) و شابم (شماره استاندارد بین‌المللی موسیقی) را نیز ارائه می‌دهد.

  

فراهانی با بیان اینکه انتشارات خانه کتاب بیش از 200 عنوان کتاب دارد گفت: خانه کتاب در حوزه‌های پژوهشی، فلسفه، کلیات، زبان و ادبیات فارسی، ایرانیان و قرآن فعالیت دارد و در حوزه نقد نیز در بوته نقد، ارمغان نقد آثاری به چاپ رسانده است.

  

مسؤول غرفه انتشارات خانه کتاب تصریح کرد: جدیدترین کار ما در حوزه پژوهش، طبری پژوهی است و به زودی نیز کتاب سهروردی پژوهی به چاپ خواهد رسید.

  

وی ادامه داد: خانه کتاب در حوزه جدیدی به نام کتاب‌شناسی ماه کار کرده که در آن اطلاعات منتشره در هر ماه تفکیک شده است تا ناشران به راحتی بتوانند مرجعی برای تاریخ چاپ، تیراژ و قیمت داشته باشند.

   

فراهانی با اشاره به چاپ کتب دیجیتال گفت: در این بخش کتاب‌شناسی موضوعی از سال 57 تا 91 در حوزه هنر، فلسفه و روان‌شناسی، علوم کاربردی، علوم طبیعی و ریاضیات معرفی شده است.

  

مسؤول غرفه انتشارات خانه کتاب تصریح کرد: عملیات پیش از چاپ، هنر نمایه‌سازی و ساخت کاغذ و فرآیند چاپ در انتشارات خانه کتاب به چاپ رسیده است.

  

وی خاطرنشان کرد: خانه کتاب برای ثبت نام و صدور کارت اهل قلم از کسانی که یک عنوان کتاب نوشته‌اند ثبت‌نام می‌کند که مخاطبان جدید این بخش نیز می‌توانند با مراجعه به سایت www.ahlehghalam.ir ثبت‌نام خود را انجام داده و مدارک را تکمیل کنند.

  

فرهانی با اشاره به خبرگزاری کتاب ایران که یکی از اقدامات قابل توجه خانه کتاب است عنوان داشت: تمام اخبار حوزه کتاب در ایران و جهان در این خبرگزاری پوشش داده می‌شود تا علاقه‌مندان کتاب از آن بهره لازم را ببرند.

  

وی پیرامون هدف فعالیت خانه کتاب در نمایشگاه‌های سراسر کشور ابراز داشت: در 20 استان کشور خانه کتاب رفته است که یکی از اهداف آن شناسایی اهل قلم است.

  

مدیر نمایندگی خانه کتاب در قم گفت: خیلی از استان‌ها فعالیت مؤسسه ما را نمی‌دانستند اما وقتی از نزدیک به آن استان‌ها رفتیم پی بردند خانه کتاب کارهای بزرگی در حوزه‌های مختلف کتاب انجام می‌دهد.

  

فرهانی تاکید کرد: خانه کتاب هر دو سال یک بار کتابی به نام مرجع نشر چاپ می‌کند که اطلاعات تمام ناشران اعم از کتاب‌فروشان، ناشران، کتاب‌ها، صحافی‌ها، شرکت‌های مرکز پخش و دیگر کسانی که در حوزه نشر کتاب فعالیت دارند در آن نوشته شده است تا منبعی برای ناشران در سراسر کشور باشد.

  

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب قم در مکان خوبی برگزار می‌شود اظهار کرد: در کشور مکان نمایشگاهی مانند قم نداشته‌ایم اما استقبال مردم به خاطر عدم آگاهی مردم متوسط بوده است.

 

مسؤول غرفه انتشارات خانه کتاب با ابراز امیدواری از آینده مجتمع ناشران برای تبدیل به مرکز نشر کتاب قم یادآور شد: باید مجتمع ناشران قم تبلیغات کند تا ناشران حضور بیشتری در آن داشته باشند./998/د102/ق

ارسال نظرات