۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۴۹۳۸۷
آیت‌الله اعرافی در نمایشگاه کتاب قم:

قم شایسته برپایی نمایشگاه دائمی کتاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم گفت: قم به عنوان تولید کننده فکر و معرفت ایران و حتی سراسر عالم، شایسته این است که دائما نمایشگاه‌های کتاب برگزار شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری دهمین نمایشگاه کتاب استان قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه کتاب قم اظهار کرد: توفیقی نصیب شد در لحظات آخر نمایشگاه حضور پیدا کنم ولی ای کاش زودتر به این مکان آمده بودم.

 

وی اضافه کرد: آنچه که اکنون از نمایشگاه دیدم استقبال و شور خوبی صورت گرفته است و فکر می‌کنم قم به عنوان تولید کننده فکر و معرفت ایران و حتی سراسر عالم، شایسته آن است که دائما میزبان این نمایشگاه‌ها باشد تا سطح علمی و فرهنگی نوجوانان و جوانان ما ارتقا پیدا کند و انسشان با کتاب افزایش یابد.

 

رییس جامعه المصطفی ‌(صلی الله علیه و آله و سلم) العالمیه تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب حرکتی برای ارتقای سطح فرهنگ مردم قم به ویژه طلاب و دانشجویان است و امیدواریم دوستانمان در برگزاری این نمایشگاه موفق باشند و زنجیره چنین حرکات فرهنگی ادامه داشته باشد.

 

امام جمعه قم یکی از شرایط ارزیابی نمایشگاه‌های کتاب را تخصصی شدن آنها عنوان کرد و افزود: تخصصی شدن نمایشگاه‌های کتاب جایگاه بالایی دارد چون 100 هزار طلبه و عالم از سراسر ایران و جهان و دانشجویان و فرهیختگان زیادی در این شهر تحصیل می‌کنند.

 

آیت‌الله اعرافی خاطر نشان کرد: وجود حوزویان، فرهیختگان و دانشجویان در قم اقتضای بالا رفتن سطح نمایشگا‌ه‌های کتاب و همچنین تخصصی شدن آن را دارد؛ ضمن اینکه قم باید بین‌المللی شود و زبان‌های گوناگون در این شهر رواج پیدا کند./998/د102/ق

ارسال نظرات