۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۴۹۳۹۲
رییس سابق موساد:

نتانیاهو عامل بزرگترین شکست استراتژیک اسرائیل در قبال ایران است

خبرگزاری رسا ـ رییس سابق موساد، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی به شدت از عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در قبال برنامه هسته‎ای ایران انتقاد کرده و وی را عامل بزرگترین شکست استراتژیک رژیم صهیونیستی در قبال ایران دانست.
نتانياهو و رييس سابق موساد
 
به گزارش خبرگزاری رسا، میر داگان، رییس سابق موساد، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی به شدت از عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در قبال برنامه هسته‎ای ایران انتقاد کرده و وی را عامل بزرگترین شکست استراتژیک رژیم صهیونیستی در قبال ایران دانست.
 
رییس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی همچنین از تصمیم نتانیاهو برای سفر به آمریکا و ایراد سخنرانی علیه مذاکرات هسته ای میان ایران و غرب انتقاد کرده و آن را بی فایده و غیرسازنده عنوان کرد.
 
میر داگان از سال 2002 تا 2010 میلادی رییس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی بود؛ زمانی که موساد چندین دانشمند هسته ای ایران را به شهادت رسانده و حملات سایبری علیه تاسیسات هسته ای کشورمان صورت داد.
 
انتقادات رییس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی چند روز پس از آن منتشر می شود که یک سند محرمانه تازه فاش شده از اختلاف نظر گسترده میان مقامات این رژیم بر سر چگونگی مقابله با برنامه هسته ای ایران خبر داد.
 
طبق اسناد فاش شده امنیتی، موساد با اظهارات بنیامین نتانیاهو در سازمان ملل که مدعی شده بود ایران به ساخت بمب اتم نزدیک شده مخالف بوده و چنین ادعایی را خلاف واقعیت می دانسته است.
 
گفتنی است، نتانیاهو در داخل اسرائیل نیز تحت فشار سیاسی شدیدی قرار داشته و مخالفان وی اعتقاد دارند که سخنرانی ضد ایرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا در حقیقت یک کمپین تبلیغاتی در آستانه انتخابات 17 مارس میلادی است.
 
از سوی دیگر، مقامات دولت باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا نیز اعلام کرده اند که حاضر نیستند در سفر نتانیاهو به کشورشان با وی دیدار کنند.
 
برخی از دموکرات های طرفدار رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا اعلام کرده اند که قصد ندارند در سخنرانی ضد ایرانی نتانیاهو شرکت کنند؛  بسیاری از گروه های یهودی حاضر در آمریکا نیز انتقاد خود را علیه این سخنرانی مطرح کرده اند./990/ب902/ک
ارسال نظرات