۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۴۹۷۰۳
یک روزنامه انگلیسی فاش کرد:

سازمان جاسوسی انگلیس اجازه داد معروف‎ترین قاتل داعش به سوریه فرار کند

خبرگزاری رسا ـ روزنامه انگلیسی آبزرور گزارش داد که ام.آی.5، سازمان جاسوسی این کشور از سال 2008 میلادی محمد عنوازی، شناخته شده‎ترین قاتل داعش را که سر بسیاری از گروگان‏های آمریکایی وانگلیسی این گروه را بریده و کارشناسان امنیتی به تازگی وی را شناسایی کرده‎اند می‎شناخته و به وی اجازه فرار به سوریه را داده است.
محمد عنوازي و يکي از گروگان هاي داعش
 
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه انگلیسی آبزرور گزارش داد که ام.آی.5، سازمان جاسوسی این کشور از سال 2008 میلادی محمد عنوازی، شناخته شدهترین قاتل داعش را که سر بسیاری از گروگان‏های آمریکایی وانگلیسی این گروه را بریده و کارشناسان امنیتی به تازگی وی را شناسایی کردهاند میشناخته و به وی اجازه فرار به سوریه را داده است.
 
به گزارش این روزنامه انگلیسی، سازمان ام.آی.5 از سال 2008 میلادی، سه سال پس از آن که گروهی از تروریست های غربی در 21 جولای 2005 میلادی تلاش کردند که یک عملیات تروریستی در خاک انگلیس انجام دهند، محمد عنوازی را زیر نظر داشته است.
 
گزارش روزنامه آبزرور نشان می دهد که با وجود آن که محمد عنوازی به وسیله نیروهای امنیتی انگلیسی تحت نظر بوده است موفق شد در سال 2013 میلادی به سوریه فرار کند.
 
دیوید دیویس، یکی از مقامات سابق دولت انگلیس با انتشار مقاله ای در روزنامه گاردین با انتقاد از عملکرد دستگاه امنیتی کشورش در قبال فرار محمد عنوازی به سوریه خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن تعداد تروریست هایی که از انگلیس به سوریه رفته اند باید پرسید چند نفر دیگر باید بمیرند تا ما با دقت بیشتری استراتژی سرویس امنیتی کشورمان را بررسی کنیم؟ 
 
گفتنی است، محمد عنوازی پیش از فرار به سوریه و در زمان حضور در انگلیس به عنوان یک برنامه نویس کامپیوتر فعالیت می کرد، وی از دانشگاه وست مینستر فارغ التحصیل شده و در لندن زندگی می کرد./990/ب902/ک
ارسال نظرات