۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۵۰۱۱۶
ایندیپندنت مدعی شد:

شکنجه زندانیان عربستانی از اقدامات تروریستی القاعده جلوگیری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ روزنامه انگلیسی مدعی شد که شکنجه زندانیان عربستانی در این کشور از اقدامات تروریستی القاعده جلو گیری کرده است اما رییس سابق اطلاعات انگلیس اذعان کرد این شکنجه‌ها اثرات عکس داشته است.
زندان هاي عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا روزنامه "ایندیپندنت" مدعی شد که دستگاه اطلاعاتی انگلستان توانسته است با استفاده  از شکنجه در زندان‌های عربستان سعودی از اقدامات تروریستی گروه القاعده جلوگیری کند.

 

این روزنامه نوشت که سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند: بین فعالیت‌های دستگاه اطلاعاتی انگلستان در زمینه شکنجه زندانیان عربستانی و تروریست شدن افراد شکنجه شده ارتباط مستقیمی وجود دارد. اقدامات ماموران اطلاعاتی انگلستان موجب شده است که بسیاری از نوجوانان و جوانان عربستانی پس از آزادی از زندان اندیشه افراطی داشته و اقدامات خشونت باری از آنها سر بزند.

 

ایندیپندنت در ادامه به نقل از "سرجان سویرز" مدیر سابق اداره اطلاعات انگلستان نوشت که وی اذعان کرده است: با اینکه شکنجه‌های نیروهای اطلاعاتی برای اداره اطلاعات انگلستان نتایجی خوبی داشته است اما باید اعتراف کرد که موارد زیادی مشاهده شده که این اقدامات نتایج عکس داشته و به اعتراض بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری نیز منجر شده است./1321/ب903/ک

ارسال نظرات