۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۵۰۵۶۸
عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

دیدگاه جامعه شناسی به موضوعات، فرادینی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در نشست نقد پیش از چاپ کتاب «جامعه‌شناسی جنسیت» گفت: نویسنده مسأله جنسیت را از دیدگاه اسلام مورد بررسی قرار داده است، بنابراین مناسب بود عنوان کتاب «بررسی جنسیت از دیدگاه اسلام» نام­گذاری شود.
محمدتقي کرمي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدتقی کرمی، عضو هیأت علمی گروه مطالعات زنان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، در نشست نقد پیش از چاپ کتاب «جامعه‌شناسی جنسیت» که در سالن همایش‌های مرکز تحقیقات زنان و بانوان برگزار شد،‌ گفت: حجت الاسلام بستان، 6 کتاب و مقالات متعددی در حوزه مطالعات زنان و بانوان نوشته است و وی این کتاب را در 12 فصل تدوین کرده است و در میان کتاب‌های موجود، بهترین نظریه و دیدگاه در موضوع جنسیت در این کتاب مطرح شده است.

 

کرمی بیان کرد: قلم نویسنده روان و خوش‌خوان است، برای نوشتن این کتاب از منابع مختلف پرمحتوا استفاده کرده است و با هدف تدریس در دانشگاه‌ها تدوین شده است.

 

وی در ادامه سخنانش به بیان نقد و اشکالات این کتاب پرداخت و گفت: مناسب بود که مفاهیم، مبانی و تاریخچه جامعه شناسی جنسیتی در این کتاب مطرح می­شد و دیدگاه‌های موافقان و مخالفان آورده شود، تا این موضوع برای خوانندگان روشن شود.

  

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی ابراز کرد: در این کتاب دیدگاه‌های اندیشمندان جامعه‌شناسی موضوع جنسیت مطرح نشده است و فقط دیدگاه نویسنده نسبت مسأله جنسیت مطرح شده است.

  

کرمی اظهار داشت: دیدگاه جامعه شناسی به موضوعات فرادینی است تا تمام افرادی که گرایش دینی و غیردینی دارند از این موضوع بهره‌مند شوند، اما در این کتاب نظریه جنسیت از دیدگاه اسلام مورد بررسی قرار داده است، بنابراین مناسب بود عنوان کتاب «بررسی جنسیت از دیدگاه اسلام» نام­گذاری شود./998/پ202/ق

ارسال نظرات