۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۵۰۹۱۵
علی‎رغم فشار مخالفان گوشت حلال؛

دولت انگلیس ذبح اسلامی را ممنوع نمی‎کند

خبرگزاری رسا ـ دولت انگلیس اعلام کرده است که علی‎رغم کمپین‎های روزافزون علیه توزیع گوشت حلال در این کشور و جمع‎آوری بیش از 100 هزار امضا در مخالفت با این مساله، قصد ندارد که ذبح شرعی به شیوه مسلمانان را ممنوع اعلام کند.
حلال
 
به گزارش خبرگزاری رسا، دولت انگلیس اعلام کرده است که علیرغم کمپینهای روزافزون علیه توزیع گوشت حلال در این کشور و جمعآوری بیش از 100 هزار امضا در مخالفت با این مساله، قصد ندارد که ذبح شرعی به شیوه مسلمانان را ممنوع اعلام کند.
 
سخنگوی امور غذا و محیط زیست انگلیس در ارتباط با این مساله به روزنامه دیلی میل گفت: قوانین سختی در مورد ذبح حیوانات در انگلستان وجود دارد و ذبح شرعی نیز تابع همین قوانین و حتی قوانین سختگیرانه تری است اما قرار نیست این روال تغییر کند.
 
سخنگوی امور غذا و محیط زیست انگلیس تاکید کرد: دولت هیچ قصدی برای ممنوع کردن ذبح شرعی به شیوه مسلمانان ندارد.
 
وی خاطرنشان کرد که اگر چه دولت انگلیس بی حس کردن حیوانات پیش از ذبح آنان را ترجیح می دهد اما به حقوق مسلمانان و شیوه ذبح شرعی آنان نیز احترام می گذارد.
 
اظهارات این مقام مسوول در سازمان امور غذا و محیط زیست انگلیس پس از آن صورت می گیرد که عده ای از مردم این کشور با تنظیم یک دادخواست و جمع آوری تعداد زیادی امضا خواستار ممنوع کردن ذبح حیوانات به شیوه شرعی مسلمانان شدند.
 
گفتنی است، نزدیک به 2.7 میلیون مسلمان در انگلیس زندگی می کنند./990/ب902/ک
ارسال نظرات