۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۲۵۱۹۳۸

حضور انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام گفت:‌ انتشارات این مرکز با 112 عنوان کتاب به زبان های عربی، انگلیسی و اردو به همراه 36 ناشر ایرانی در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف حضور پیدا کرد.
مرکز فقهي ائمه اطهار مرکز فقهي ائمه اطهار

 

حجت‌الاسلام سید جواد نور موسوی مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ از حضور انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف خبر داد.


وی با بیان این‌که مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام به همراه 36 ناشر ایرانی در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف حضور پیدا کردند، گفت:‌ این نمایشگاه ساعت 9:30 روز شنبه 23 اسفندماه 93 با حضور مسؤولان نجف اشرف و العتبة العلویة المقدسه، علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم افتتاح شد.


حجت‌الاسلام نور موسوی خاطرنشان کرد:‌ به دلیل استقبال اقشار مختلف به ویژه علما و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف، از انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام این مرکز چهارمین سال متوالی است که در این نمایشگاه شرکت می کند.


مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام با اشاره به این‌که انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام تاکنون در 10 کشور و 23 نمایشگاه بین المللی شرکت کرده است، ابراز کرد: نام این مرکز فقهی به خاطر جایگاه علمی و شخصیتی مرحوم حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی در جهان اسلام چهره نام آشنایی برای مسلمانان است.


وی تأکید کرد: مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام در راستای گسترش علوم و فرهنگ تشیع در سراسر عالم و دسترسی شیعیان به دستاوردهای جدید در حوزه دین و پیروی از منویات فقیه فقید و والامقام حضرت آیت الله فاضل لنکرانی و آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی با آثار ارزشمند این دو شخصیت بزرگوار علمی و دیگر آثار منتشره این مرکز در هفتمین نمایشگاه بین المللی نجف اشرف شرکت کرد.


حجت‌الاسلام نور موسوی تصریح کرد: کتاب تفصیل الشریعه فی شرح تحریر الوسیله مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی به عنوان منبع و مرجع درسی اساتید خارج فقه حوزه علمیه نجف اشرف به شمار می‌رود.


مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام افزود:‌ به گفته اساتید سطوح عالی حوزه علمیه نجف اشرف، اساتید خارج فقه و اصول حوزه علمیه نجف اشرف در درسهای خود با استفاده از این کتاب به فرمایش حضرت آیت الله حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی(قدس سره) استدلال می کنند.


وی با بیان این که حضرت  آیت الله حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی(قدس سره) بیش از 100 اثر علمی ارزشمند از خود به یادگار گذاشته است، گفت: کتاب های این مرجع فقید برای طلاب، اساتید دانشگاه و علمای طراز اول دنیا آشنا است و از آنها بهره می برند.


حجت‌الاسلام نور موسوی در ادامه با اشاره به این‌که در هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب نجف 183 ناشر از هفت کشور جهان شرکت کردند، اظهار داشت: این نمایشگاه همانند سالهای گذشته در جوار بارگاه ملکوتی و نورانی مولی الموحدین امیرمومنان علی ابن ابی طالب علیه السلام برپا شده است.


مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام بیان کرد: کشورهای لبنان، عراق و ایران بیشترین ناشر را در این نمایشگاه داشتند که سهم ایران در این نمایشگاه 37 مؤسسه و انتشارات است.


وی در پایان با بیان این‌که نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف تا دوم فروردین 94 دایر است، ابراز کرد: انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام با 112 عنوان کتاب به زبان های عربی، انگلیسی و اردو در این نمایشگاه شرکت کرده است./927/ت302/ق

ارسال نظرات