۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۲۵۳۲۴۹
مدیر شبکه یمنی المسیره:

حمله عربستان به یمن برای جلوگیری از توافق هسته‌ای ایران بود

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل شبکه تلویزیون یمنی المسیره تاکید کرد که یکی از اهداف سعودی ها از تجاوز نظامی علیه یمن و قتل عام ملت آن با همدستی صهیونیست ها، جلوگیری از توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 بود.
ديلمي مدير شبکه المسيره يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم الدیلمی، مدیرعامل شبکه تلویزیون یمنی المسیره تاکید کرد که یکی از اهداف سعودی ها از تجاوز نظامی علیه یمن و قتل عام ملت آن با همدستی صهیونیست ها، جلوگیری از توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 بود.


الدیلمی اعلام تفاهم هسته ای را شکست این توطئه سعودی - صهیونیستی دانست و افزود که توافق هسته ای به پیشرفت و ترقی ایران در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی و علمی و حفظ امنیت منطقه و جهان منجر می شود.

 

مدیرعامل شبکه المسیره اظهار داشت: همه مسلمانان و اعراب به ویژه ملت یمن از بیانیه هسته‌ای و دستیابی ملت ایران به حقوق عادلانه و برحقش خوشحال هستند و آن را به جمهوری اسلامی تبریک می گویند.

 

الدیلمی گفت: مذاکره کنندگان ایرانی بر اساس توجیهات حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی مذاکرات با گروه 1+5 را به پرونده هسته ای محدود کردند و اکنون ثابت شده، وارد نشدن به پرونده های دیگر منطقه یک تصمیم بسیار حکیمانه و سنجیده بوده است.

 

مدیرعامل شبکه المسیره درعین حال خاطرنشان کرد: باید مراقب حیله‌ها و مکرهای آمریکا و دیگر کشورهای مستکبر بود، زیرا پیشتر زیر بسیاری از توافق‌ها زده و به نیرنگ و فریبکاری روی آورده اند.

 

الدیلمی، صبر و حکمت ایرانی ها در مذاکرات سخت و نفس گیر با شش کشور قدرتمند جهان و اداره حرفه ای مذاکرات را در دستیابی به بیانیه هسته ای بسیار موثر دانست و گفت که موضع آمریکایی ها نسبت به گذشته، بسیار ضعیف تر شده است.

 

وی افزود: آمریکا اکنون با واقعیت های جدیدی در منطقه مواجه است که جمهوری اسلامی ایران بر آن تحمیل کرده و ناچار است از بسیاری مواضع خود در خصوص جهان اسلام و عرب عقب نشینی کند.

 

الدیلمی، شایعه دخالت ایران در یمن را زاییده یک دسیسه صهیونیستی - سعودی - آمریکایی و هدف آن را مقابله با محبوبیت روبه گسترش ایران در میان ملت های منطقه دانست که به ویژه موجب نگرانی آل سعود شده است.

 

وی تصریح کرد: ملت‌های عربی و اسلامی باید از یک روابط مستحکم و قوی برخوردار باشند و ملت یمن هم باید بتواند از روابط خوب با ملت های جهان عرب و اسلام بهره مند باشد.

 

مدیرعامل شبکه المسیره گفت: یمنی ها علاقه مند هستند با همه ملت ها و دولت ها از جمله ایران، پاکستان، مصر و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس روابطی خوب و توام با احترام متقابل داشته باشند./1321/د102/ک

منبع : ایرنا

 

ارسال نظرات