۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۲۵۳۲۶۷

تأکید آیت الله سیستانی بر لزوم انس طلاب حوزه علمیه با قرآن

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی با انتقاد از عدم اهتمام کافی حوزه‎های علمیه با قرآن کریم، از تأکید این مرجع تقلید بر انس طلاب حوزه‎های علمیه با این کتاب آسمانی خبر داد.
آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، نشست قرآنی با عنوان «فعال سازی قرآن در حوزه های علمیه» با شرکت جمعی از علما، طلاب حوزه علمیه و قاریان و حافظان قرآن از سوی دارالقرآن آستان قدس حسینی در کربلا برگزار شد.

 

حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در این نشست به اهمیت قرآن در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله سیستانی بر لزوم توجه طلاب حوزه های علمیه و مدارس دینی به قرآن تأکید فراوانی دارد و از طلاب می خواهد علاوه بر قرائت صحیح قرآن به حفظ آن بپردازند.

 

وی از عدم توجه طلاب به قرآن به شدت انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در برهه کنونی مشاهده می کنیم که طلاب توجه چندانی به قرآن ندارند، این در حالی است که جامعه در حال حاضر به شدت به فرهنگ قرآنی نیاز دارد. اگر طلاب حوزه علمیه به عنوان الگوی مردم به قرآن اهتمام نورزد نمی توان از مردم انتظار داشت به قرآن و فرهنگ آن توجه داشته باشند.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: بسیار زشت است که طلبه علوم دینی به روی منبر برود و در قرائت آیه قرآنی اشتباه کند. بنابراین باید قرائت صحیح قرآن از اولویت های طلاب باشد.

 

حجت الاسلام کربلایی تصریح کرد: یکی از شرایط تبلیغ که از وظایف اساسی طلاب حوزه های علمیه است، استفاده از آیات و مفاهیم قرآنی به شمار می آید. طلاب باید با انس گرفتن با قرآن کریم هرگونه فرصت برای خدشه وارد کردن به مذهب را بگیرند.

 

تولیت آستان قدس حسینی در پایان خاطر نشان ساخت: طلاب علوم دینی در حوزه های و دانشگاه های اسلامی همچنین وظیفه دارند باید از تفسیر قرآن برای اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه بهره گیرند تا این جوامع با مفاهیم قرآن و ارزش های والای آن آشنا شوند./980/ب902/د

ارسال نظرات