۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۵۳۳۸۳

انصارالله آمادگی خود را برای مذاکره در صورت توقف تجاوزگری اعلام کرد

خبرگزاری رسا ـ جنبش مردمی انصارالله یمن، آمادگی خود را برای مذاکره در صورت توقف تجاوزگری عربستان علیه این کشور، اعلام کرد.
رييس شوراي سياسي انصارالله يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اینترنتی یمنی پرس، صالح الصماد، رییس شورای سیاسی انصارالله گفت: اگر اقدامات تجاوزکارانه به رهبری عربستان علیه یمن متوقف شود، انصارالله آماده انجام گفت‌وگوهای صلح است، به شرط آنکه این گفت‌وگوها با نظارت طرف‌هایی صورت گیرد که مواضع خصمانه و کینه توزانه علیه ملت یمن نداشته باشند.

الصماد که در گذشته مشاور عبدربه منصور هادی رییس جمهوری فراری یمن بود، در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز افزود: یمنی‌ها مخالف بازگشت عبدربه به یمن هستند که به عربستان گریخته است.

وی خاطرنشان کرد: ما همچنان بر موضع خود در خصوص انجام گفت‌وگو ایستاده ایم و خواستار ادامه آن هستیم، به شرط آنکه این گفت‌وگوها بر اساس احترام متقابل و به رسمیت شناخته شدن طرف مقابل انجام شود.

وی ادامه داد: ما شرطی جز توقف تجاوزگری و نشستن بر سر میز مذاکره بر اساس یک جدول زمان بندی شده مشخص نداریم و می خواهیم ملت یمن نیز در جریان نشست‌های گفت‌وگوها قرار گیرد تا بداند که چه کسی کارشکنی می‌کند و هر یک از طرف‌های منطقه ای و یا بین المللی که مواضع خصمانه علیه ملت ما ندارند، می توانند بر این گفت‌وگوها نظارت کنند.

بر اساس این گزارش، الصماد این مطلب که انصارالله در صدد تسلط یافتن بر جنوب یمن است، تکذیب کرد و اظهار داشت: فعالیت انصارالله بر رویارویی با تهدید شبکه القاعده تمرکز شده است .

الصماد افزود: مردم جنوب یمن امورشان را خود اداره خواهند کرد و در صحنه سیاسی آینده کشور نقش برجسته ای خواهند داشت./1321/د102/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات