۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۵۴۶۰۰
یکی از مسؤولان آستان قدس حسینی:

توصیه‎های مرجعیت سبب یکپارچگی شیعه و سنی در برابر تروریسم شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از مسؤولان آستان قدس حسینی از فتوا و توصیه‎های حضرت آیت الله سیستانی به عنوان یکی از عوامل اصلی وحدت و یکپارچگی شیعیان و اهل سنت در برابر تروریسم یاد کرد.
حجت الاسلام علي الفتلاوي از مسولان آستان قدس حسيني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی الفتلاوی که به عنوان نماینده آستان قدس حسینی در همایش گفت وگوی ادیان در چارچوب جشنواره نسیم کربلا در اسلام آباد پاکستان شرکت کرده بود، احترام پیروان مذاهب مختلف را بر اساس دو حق دینی و اخلاقی خواستار شد.

 

وی از حضور در میان علمای ادیان و مذاهب مختلف ابراز خرسندی کرد و گفت: خداوند متعال بهترین ها را برای امت اسلامی خواستار است و بر برادری و ترک اختلاف ها تأکید می ورزد.

 

حجت الاسلام فتلاوی ادامه داد: مرجعیت تقلید نجف اشرف بر لزوم گسترش محبت و برادری میان شیعیان و اهل تسنن تأکید فراوانی دارد و این مساله را به خوبی می توان در سخنان حضرت آیت الله سیستانی مشاهده کرد.

 

وی تصریح کرد: جمله معروف این مرجعیت تقلید مبنی بر اینکه «اهل تسنن برادران ما نیستند بلکه جان و نفس ما هستند» نشان دهنده این مساله است. این مرجع تقلید همچنین توصیه هایی را به مجاهدان داشت که سبب گسترش حمایت شیعیان از اهل تسنن و اهل تسنن از شیعیان شده است.

 

این مسؤول در آستان قدس حسینی خاطرنشان ساخت: توصیه های حضرت آیت الله سیستانی به اتحاد شیعه و سنی در جنگ علیه تروریسم انجامیده و هم اکنون شاهد ایستادگی یکپارچه آنان در دفاع از عراق و ملت و مقدسات هستیم./980/ب903/د

ارسال نظرات