۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۲۵۴۷۶۷
نویسنده کتاب من زنده ام؛

اگر به اندازه یک خط پیام دفاع مقدس را رسانده باشم خدا را شاکرم

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب من زنده ام گفت: من به همه رزمندگان اسلام و کسانی که در 8 سال دفاع مقدس نقش داشتند توصیه می کنم هرکس هرچه دارد بنویسد و آن را مکتوب کند.
معصومه آباد معصومه آباد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، معصومه آباد نویسنده کتاب من زنده ام دوشنبه شب در نخستین جلسه از سلسله نشست های نقد و بررسی کتاب «من زنده ام» در فرهنگسرای علامه فیض کاشانی پیرامون دوران اسارت خود گفت: اگر برای کسانی که در 8 دسال دفاع مقدس حضور داشتند برای این که حقانیت و مظلومیت خود را که برای اثبات آن خون دادند تا به گوش نسل های امروز و آینده و جهانیان برسانند، هیچ قدمی نمی توانیم برداریم، لااقل خاطرات آن دوران را بنویسید تا به عنوان سندی معتبر از 8 سال دفاع مقدس داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این تعبیر رهبر معظم انقلاب که دفاع مقدس گنجینه بی پایانی است که به دست ما رسیده است گفت: در این گنجینه شاخصه هایی مانند شجاعت، رشادت، ایثارگری و استقلال و آزادی نهفته است که جوانان زیادی خون های خود را به پای آن ریخته اند.

 

آباد، یادآورشد: آنچه که امروز دنیا به نظاره نشسته است و امنیتی که امروز در ایران وجود دارد آن هم با وجود این که کشورهای همسایه و دور تا دور ایران در آتش و خون است، همه را مدیون رشادت ها، جانبازی ها و خون شهدایی هستیم که در این راه شهادت رسیدند.  

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کتب باید نقد شود چرا که کتاب هم باید خوانده شود، هم نوشته شود و هم نقد شود تا بر غنای کتاب افزوده شود.  

 

آباد، با اشاره به این که کتاب من زنده ام در همه استان ها توزیع شده و مورد استقبال شدید مردم قرارگرفته است یادآورشد: موتور متحرک استقبال از این کتاب، نظر رهبر معظم انقلاب در مورد آن بود که ضمن ارزشمند بودن و اعتبار بخشی به این کتاب، توانست برگ زرینی را در زندگی من ورق بزند.

 

به گفته وی، هرکس با هر میزان سوادی این کتاب را خواند، چه روستایی و چه شهری همه نسبت به آن یک احساس داشتند و این ویژگی را نمی توان به توانمندی نویسنده کتاب نسبت داد، بلکه از اعجاز این کتاب بود.

 

نویسنده کتاب من زنده ام گفت: با وجود استقبال زیاد از این کتاب در سراسرکشور، اگر توانسته باشم تنها به اندازه یک صفحه از این کتاب در انتقال رسالت رزمندگان موفق باشم آن موقع رضایت خواهم داشت.

 

آباد افزود: 300 هزار جلد از این کتاب به فروش رفته است ضمن اینکه خیلی از خریداران آن را کپی و یا بعد از مطالعه به دیگران دادند تا از آن استفاده کنند، لذا اگر من نتوانسته باشم رسالت رزمندگان اسلام را انتقال بدهم مدیون 300 هزار روز این افراد هستم، اما اگر توانسته باشم به اندازه حتی یک خط پیام دفاع مقدس را رسانده باشم خدا را شاکرهستم.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در نوشته هایم هیچ وقت اغراق نکردم و سعی کردم آنچه که هست و آنچه را دیدم و حس کردم بنویسم، لذا هنگام نوشتن دچار هیجانات شدیدی می شدم.

 

نویسنده کتاب من زنده ام در ادامه با اشاره به این که همه نامه ها از جلد رو تا پشت جلد کتاب مستند است یاد آورشد: وقتی رهبر معظم انقلاب گفت خاطرات دفاع مقدس را مستند کنید و یا حتی اگر نمی خواهید برای رضای خدا آن را مستند کنید، انگیزه ای شد تا خاطرات خود را مستند کنم. 

 

 شایان ذکر است، در پایان این نشست از معصومه آباد نویسنده کتاب من زنده ام توسط رییس و نایب رییس شورای اسلامی شهر کاشان و مدیرعامل سارمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان تقدیر و تجلیل شد./1307/پ202/ق

ارسال نظرات