۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۵۵۴۳۵
رهبر شیعیان ترکیه:

عربستان دستورات رژیم صهیونیستی را اجرا می کند

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان ترکیه بار دیگر تجاوازت عربستان به کشور یمن را محکوم کرده و از هماهنگی رژیم صهیونیست و رژیم آل سعود خبر داد.
رهبر شيعيان ترکيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رهبر شیعیان ترکیه با محکوم کردن تجاوز نظامی عربستان به یمن گفت: عربستان با تخریب بلاد اسلامی به دستورات رژیم صهیونیستی عمل می کند.

 

صلاح الدین اوزگوندوز در سخنانی در مسجد شیعیان استانبول با تشریح اقدامات ضداسلامی عربستان در چندین کشور اسلامی، افزود: بحرین را نظامیان رژیم عربستان اشغال کرده و مساجد آنجا را ویران کردند، امروز نیز به یمن تجاوز نظامی می کنند.

 

اوزگوندوز افزود: تروریست‍‌های عربستان پیشتر نیز با ایجاد هرج و مرج در پاکستان، عناصر طالبان را پرورش داده و برای اشغال افغانستان به آن کشور روانه کردند. تروریست‌های دست پرورده آن رژیم در عراق و سوریه، آثار تاریخی و موزه‌ها را تخریب کرده و حتی کتب خطی را سوزاندند.

 

وی با خطاب قرار دادن سران عربستان گفت: این چگونه استدلالی است که حتی یک گلوله به اسرائیل شلیک نکرده اید، عالمان شما جنگ با رژیم صهیونیستی را حرام می شمارند ولی جنگ با مردم لیبی و سوریه و عراق را واجب می دانند.

 

رهبر شیعیان ترکیه به طور تلویحی به حامیان ریاض در ترکیه گفت: کدام بشر عاقلی با این استدلال، از عربستان که بر اساس دشمنی با دولت عثمانی بنا شده حمایت می کند؟ اگر عثمانی را سبب افتخار خود می دانید، باید از تضاد حمایت از رژیم عربستان که برای نابودی عثمانی برپا شده خارج شوید./1321/د101/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات