۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۵۵۸۰۷
نویسنده کتاب مصور شهید خرازی:

کتاب های مصور نقش بسزایی در فرهنگ سازی دارد

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب مصور شهید خرازی با بیان این که کتاب های مصور افراد تأثیرگذار در انقلاب و دفاع مقدس توسط مرکز انیمیشن حوزه هنری و با همکاری دفتر ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری تولید شده است، گفت: این مجموعه کتاب ها از امام خمینی رحمةالله علیه آغاز می شوند و تا شهید همت و باکری ادامه دارد.
شهيد خرازي

 

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، مهدی تمیزی، نویسنده کتاب مصور شهید خرازی، با اشاره به این که کتاب مصور شهید خرازی در ساختاری متفاوت به نگارش در آمده است، گفت: از راویان مهم این کتاب سردار سیدعلی بنی‌لوحی از معاونان شهید خرازی در دوران دفاع‌مقدس بود.

 

وی با بیان این که در این کتاب سردار بنی‌لوحی نقش راوی را ایفا می‌کند و برشی از زندگی شهید خرازی را روایت خواهد کرد ابراز داشت: داستان این کتاب مصور زندگی شهید از زبان سردار بنی‌لوحی است.

 

تمیزی درباره تصویرسازی های این اثر گفت: تصویرسازی‌های این کتاب که بخش مهمی از آثار مصور(کمیک استریپ) محسوب می شود، توسط محمد یوسفی انجام شده و این تصویرگر با استفاده از رنگ های مشکی و قهوه ای فضایی دراماتیک و زیبا به کتاب داده است.

 

این نویسنده و پژوهشگر خاطرنشان کرد: تمام کارهای کتاب مصور شهید خرازی همچون تصویرسازی، صفحه آرایی و حتی طراحی جلد به پایان رسیده است و در حال حاضر حدود 2 سال است که در انتظار چاپ این کتاب هستیم.

 

وی با بیان این که کتاب های مصور افراد تاثیرگذار در انقلاب و دفاع مقدس توسط مرکز انیمیشن حوزه هنری و با همکاری دفتر ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری تولید شده است، عنوان کرد: این مجموعه کتاب ها از امام خمینی رحمةالله علیه آغاز می شوند و تا شهید همت و باکری ادامه دارد.

 

تمیزی در پایان افزود: چنین آثاری در قالب مصور برای نخستین بار در کشورمان به این شکل تولید شده اند و امیدوارم در نمایشگاه کتاب امسال به دست علاقه مندان برسند.

 

لازم به ذکر است که حسین خرازی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که در 8 اسفند 1365 در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید./939/د102/ق

ارسال نظرات