۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۵۶۴۴۰
در سال 93 ؛

انتشار 222 عنوان اثر از سوی بنیاد پژوهش های رضوی

خبرگزاری رسا ـ بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، در سال گذشته موفق به چاپ 222 عنوان اثر در شمارگانی بالغ بر نیم میلیون نسخه در موضوعات مختلف شد.
بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به منظور ترویج و نشر فرهنگ اسلامی از طریق تشکیل گروه های پژوهشی، جذب و بسیج محققان، تشویق و توسعه فعالیت های پژوهشی در حوزه و دانشگاه و به کارگیری توان بالای تولید و نشر کتاب؛ موفق به انتشار آثاری با شمارگان نیم میلیون نسخه در سال 93 شد.

 

بر این اساس تعداد 222 عنوان کتاب با بهره گیری از ظرفیت اساتید و نویسندگان برجسته استان و کشور در حوزه های مختلف منتشر شده است که از آن میان، 143 عنوان کتاب در تیراژ بیش از 417 هزار نسخه مربوط به چاپ اول و 79 عنوان کتاب در تیراژ 115 هزار نسخه، چاپ مجدد بوده است.

 

بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در سال گذشته آثار شاخص بسیاری را منتشر کرده است که از مهم ترین آن ها می توان به کتاب های «دائرة المعارف آستان قدس رضوی»، «مجالس المؤمنین»، «احکام مصلحتی در فقه اسلامی»، «جلوه اخلاق در نیایش‌های حضرت سجاد علیه السلام»، «پرسمان کثرت گرایی دینی»، «تفسیر آیه‌های متشابه و مورد اختلاف»، «پرتوی از مکتب عاشورا»، «نقش وقف در ماندگاری آثار تاریخی و هویت ملی» و ... اشاره کرد.

 

یادآور می شود، بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، در راستای نشر علوم اسلامی در پرتو فعالیت‌های پژوهشی، توانسته طی 30 سال فعالیت خود، بیش از هزار و 700 عنوان کتاب را در شمارگان حدود 13 میلیون نسخه منتشرکند که از این میان، حدود 8 میلیون نسخه چاپ نخست و بالغ بر 5 میلیون نسخه نیز چاپ مجدد بوده است./1308/د102/ق

ارسال نظرات