۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۵۶۶۴۱

ادامه نقض حقوق بشر و کشتار مسلمانان جمهوری آفریقای مرکزی

خبرگزاری رسا ـ علاوه بر قتل و کشتار مسلمانان از سوی شورشیان مسیحی آنتی بالاکا، شواهد حاکی از تجاوز جنسی این شورشیان به عده زیادی از زنان مسلمان است.
آفريقاي مرکزي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، یک سازمان بین المللی دفاع از حقوق بشر از سازمان ملل و دولت آفریقای مرکزی خواست تا درباره آزادی مسلمانان در بند شورشیان مسیحی اقدام کنند.
 
این سازمان هشدار دارد که از چند ماه پیش ده ها مسلمان در اسارت شورشیان مسیحی قرار دارند و بیم آن می رود که این افراد مورد شکنجه و سوء استفاده جنسی قرار گیرند.
 
لوییس ماج، ناظر سازمان دیدبان حقوق بشر در آفریقا گفت: اسارت غیر نظامیان، کشتار کودکان و برده کشی جنسی زنان و دختران، تدابیر جنگی دهشتناکی است که از سوی شورشیان مسیحی آنتی بالاکا استفاده می شود و روز به روز در حال افزایش است.
 
وی در این باره افزود: صلح بانان سازمان ملل و مقامات دولتی باید فورا برای آزادی اسیران مسیحی و نیز بازداشت جنایتکاران اقدام کنند.
 
بنا به گفته دیدبان حقوق بشر (HRW) حد اقل 42 مسلمان از قبیله پیول که بیشتر زن و دختر هستند، هنوز در شهر جنوبی پوندو در اسارت جنگجویان آنتی بالاکا قرار دارند.
 
با وجود آنکه نیروهای سازمان ملل تعداد زیادی از مسلمانان را در شهرهای گادزی و گاگا آزاد کرده اند هنوز هم تعداد مسلمان در دست آنتی بالاکاها اسیر هستند.
 
مسلمانان شهر پوندو با انتشار تصاویری، پرده از جنایات تند رو های مسیحی در حق یک خانواده مسلمان برداشتند. دو کودک 6 و 7 ساله از این خانواده به قتل رسیدند و سه زن و دختر جوان مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند. یکی از این زنان به همراه کودک نوزاد خود به دلیل سوء تغذیه فوت کرد.
 
مسلمانان آفریقای مرکزی از انتهای سال 2013 تاکنون درگیر مبارزه با شورشیان مسیحی هستند. علاوه بر قتل و کشتار که از آن تاریخ گزارش شده است، بازرسان سازمان ملل به تازگی به شواهدی دال بر موارد متعدد تجاوز و برده کشی جنسی مسیحیان از مسلمانان دست یافته اند.
 
مسلمانان بسیاری برای فرار از قتل و کشتار، به شهر های غربی کشور آفریقای مرکزی فرار کردند که در آنجا نیز در دام شورشیان مسیحی آنتی بالاکا گرفتار شدند./847/ب902/د
ارسال نظرات