۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۵۶۷۷۸
رسانه روسی:

عربستان سعودی از حملات خود به یمن نتیجه ای نگرفته است

خبرگزاری رسا ـ یک رسانه روسی اعلام کرد عربستان سعودی از حملات هوایی یک ماهه خود و متحدانش به یمن هیچ نتیجه ای نگرفته است.
يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه خبری روسیه24 امروز (جمعه) در گزارشی اعلام کرد: یک ماه از حملات هوایی عربستان سعودی و متحدانش به یمن می گذرد و در جریان این حملات، بیش از یکهزار نفر از غیرنظامیان کشته و شمار زیادی مجروح شده اند.

 

در گزارش آمده است: با وجود تلفات انسانی و خسارات سنگینی که حملات هوایی به یمن وارد کرده است، مبارزان این کشور قصد ندارند در مقابل عربستان سعودی تسلیم شود.

 

این رسانه روسی خاطرنشان کرد: جنبش انصارالله با وجود حملات عربستان سعودی و متحدانش توانسته است توانایی دفاعی خود را حفظ کند و نیروهای این جنبش مردمی برای مقابله با تجاوز خارجی آماده و منسجم می شوند.

 

شبکه روسیه 24 افزود: نیروهای مقاومت در یمن از تسلیحات کافی برخوردار هستند و عربستان سعودی از این واقعیت اطلاع دارد و به همین دلیل نمی خواهد با آغاز عملیات نظامی زمینی، جان نظامیان خود را به خطر بیاندازد.

 

این گزارش می افزاید: عربستان سعودی می خواهد به زور منصور هادی رییس جمهوری فراری یمن را به این کشور بازگرداند اما شواهد موجود حاکی از مخالفت گسترده مردم یمن با مداخله خارجی است و تلاش های عربستان سعودی در این زمینه برای تحمیل اراده خود بر مردم یمن، برای ریاض نتیجه ای نخواهد داشت.

 

شبکه روسی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش های عربستان سعودی برای جلب حمایت کشورهای بزرگ اسلامی در عملیات زمینی علیه یمن هم با شکست مواجه شده و کشورهایی همچون پاکستان این درخواست عربستان را رد کرده اند.

 

رسانه روسی افزود: سران عربستان سعودی باید این واقعیت را بپذیرند که مساله یمن راه حل نظامی ندارد و اقدامات ریاض در این کشور فقط موجب تشدید بحران می شود و نتیجه مثبتی برای عربستان نخواهد داشت. /982/د101/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات