۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۲۵۷۱۳۷
از سوی جامعه المصطفی؛

نخستین رمان در موضوع اعتکاف انتشار یافت

خبرگزاری رسا ـ در آستانه‌ برگزاری اعتکاف رجب و به همت انتشارات جامعة المصطفی العالمیه نخستین رمان در موضوع اعتکاف با عنوان "فرصتی دوباره" انتشار یافت.
کتاب فرصت دوباره

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه‌ برگزاری اعتکاف رجبیه و به همت انتشارات جامعة المصطفی العالمیه نخستین رمان در موضوع اعتکاف با عنوان «فرصتی دوباره» انتشار یافت. این کتاب که در 565 صفحه رقعی و در جلد گالینگور چاپ شده است با هدف تشویق جوانان به معنویت و بهره‌مندی از مراسم باشکوه اعتکاف نگارش شده است.

 

داستان این رمان که در یکی از محله‌های شهر مقدس قم اتفاق می‌افتد، از دو بخش اصلی بدین ترتیب تشکیل شده است: بخش نخست در ضمن داستانی از زندگی یک زوج موفق، با محوریت مسجد محله (مسجد النبی) به معرفی عناصر اصلی رمان می‌پردازد و در ضمن برنامه‌های فرهنگی یک مسجد موفق را به‌خوبی تشریح می‎کند. در این بخش پیام‌های معنوی و نکات اخلاقی و رفتاری برای زندگی اجتماعی جوانان به صورت‌های مختلف ارائه شده است.


بخش دوم رمان زمانی است‌که عناصر اصلی داستان در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می‌کنند. در این برنامه آقایان معتکف در «مسجد اعظم» قم و خانم‌های معتکف در «مسجد جامع» همین شهر حضور می‌یابند. در این بخش به مناسبت‌های مختلف برنامه‌های معنوی و احکام شرعی اعتکاف تبیین می‌شود و نکات سودمندی از یک زندگی سالم و معنوی را در اختیار جوانان عزیز قرار می‌دهد.


ناشر کتاب در بخشی از مقدمه‌ خود با استناد با رهنمودهای مقام معظم رهبری آورده است: از دیگر سو در حالی‌که رهبر اندیشمند کشورمان که خود در حوزه‌ هنر و بخصوص رمان صاحب نظر است، یکی از راه‌های صدور انقلاب را نشر رمان و داستان و نیز تبیین خاطرات دفاع مقدس قلمداد می‌کند، پس چرا نباید قلم به‌دست گرفت و با نگارش رمان که انصافا تأثیرگذارترین هنر در میان تمامی ملت‌ها و فرهنگ‌هاست، راه صدور انقلاب شکوهمند اسلامی را به دیگر کشورها و ملت‌ها هموار کرد؟


جامعه المصطفی العالمیه که برای نشر معارف اسلام ناب محمدی (ص) مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص) را تأسیس کرده است، افتخار دارد به دنبال پاسخ عملی به فراخوان رهبر فرزانه‌ی انقلاب، به چاپ این اثر هنری مبادرت ورزد و از رهگذر انتشار رمان‌های دینی، زمینه‌ هرچه بیشتر را برای آشنایی جوانان برومند ایران اسلامی با فرهنگ و معارف ناب اسلام و انقلاب اسلامی فراهم آورد
./994/ب102/د

ارسال نظرات